سبک زندگی

Color Palette: blue + yellow + pink + green
Color Palette: White + Gold + Brown
Color Palette: Ivory + Blue + Gray
Color Palette: Blend of Blues
Color Palette: Blue + Pink + Orange + White
Color Palette: Gray + Blues + Pink
Color Palette: Lavender + Citron + Raspberry

 

Color Palette: Cream + Brown + Red
Color Palette: Melon + Blue + Green
جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, :: 17:36 :: نويسنده : مریم
جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, :: 17:17 :: نويسنده : مریم
شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 13:3 :: نويسنده : مریم
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11:57 :: نويسنده : مریم
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:37 :: نويسنده : مریم

شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 19:19 :: نويسنده : مریم
شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, :: 13:9 :: نويسنده : مریم

راتاتویی نوعی خورش پاستاست که با توجه به مواد تشکیل دهنده‌اش می‌تواند رنگ و بوی متفاوتی به سفره دو نفره شما بدهد.
البته این دلیل نمی‌شود که شما نتوانید راتاتویی رو بدون پاستا سرو کنید. مروری کوتاه بر مواد تشکیل دهنده این خورش لذیذ به شما می گوید که این خورش ارزش غذایی لازم را برای سرو به عنوان یک غذای مستقل و کامل دارد.

مواد لازم


▪ کدو قلمی سبز دو عدد بزرگ
▪ بادنجان یک عدد بزرگ
▪ گوجه ۳ – ۴ عدد متوسط و سفت
▪ فلفل دلمه قرمز یا سبز یک عدد بزرگ
▪ پیاز سفید یک عدد متوسط
▪ سیر نصف حبه
▪ ریحان چند پر (به صورت سالم و خرد شده)
▪ روغن،‌ نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن،‌ سرکه سفید به دلخواه
▪ پنیر پیتزا یا پنیر پارمزان رنده شده تقریباً ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه


پیاز را درشت خرد کرده و روی آتش تند تا ۳ دقیقه حرارت دهید. بعد از آن تکه‌های فلفل دلمه‌ای قرمز یا سبز را که به همان درشتی خرد کرده‌اید به آن بیافزایید و شعله را همچنان زیاد نگه‌دارید.
برای جلوگیری از ته گرفتن مواد،‌ میزان روغن را به اندازه‌ای تنظیم کنید که کف ماهیتابه در تمام نقاط به اندازه کافی روغن داشته باشد.
پس از ۳ دقیقه دیگر، اول نصف حبه سیر را ریز خورد کرده و در ماهیتابه به اندازه ۱ یا ۲ دقیقه تفت دهید و سپس بادنجان و کدو را که که از عرض به شکل مورب و کاملاً قطور (حداقل ۲ سانتمیتر) بریده‌اید اضافه کنید.
بادنجان و کدو تقریباً ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به زمان نیاز دارند تا نسبتاً پخته شوند، اگر دیدید در طی این مدت غذا در حال ته گرفتن است، شعله اجاق را فقط کمی پایین بکشید،‌ اما مراقب باشید خوراک آب نیاندازد، چون همه این سبزیجات باید بخوبی سرخ شوند و اگر در آب خودشان پخته شوند راتاتویی شما مزه اصلی خود را نخواهد داد.
در این مرحله گوجه فرنگی‌ها را که نسبتاً قطور (همان ۲ سانتیمتر) حلقه حلقه کرده‌اید، دانه دانه داخل ماهیتابه قرار دهید و شعله را به حداکثر برسانید.
نمک، فلفل سیاه و سرکه سفید را اضافه کنید و به مدت ۴ الی ۵ دقیقه مواد را در ماکزیمم حرارت و بدون در، با احتیاط به هم بزنید که گوجه‌ها له نشوند یا آب نیاندازند.
پس از اطمینان از سرخ شدن گوجه‌ها، پودر آویشن و ریحان خرد شده را روی مواد بریزید و در ظرف را برای چند دقیقه بگذارید.
شعله را کم کنید (کمی کمتر از متوسط) و اجازه بدهید مواد در این مرحله پخته شوند و آبشان تبخیر شود، بنابراین در ظرف نباید کیپ باشد. پس از طی این مراحل، اجاق را خاموش کنید.
حلقه‌های مختلف مواد تشکیل دهنده راتاتویی را که ضمن پخت سالم نگه‌ داشته‌اید،‌ در ظرف مناسبی بکشید و پیش از آنکه داغی غذا از بین برود رویش را با یک لایه از پنیر پیتزا یا پارمزان رنده شده بپوشانید. برای اینکه پنیرها آب شوند غذا حتماً باید داغ باشد. روی ظرف چند پر ریحان برای تزیین بگذارید.

یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 14:40 :: نويسنده : مریم

Sealed-combustion gas fireplaceFireplace framed in dark woodCarved limestone fireplaceLight living room with fireplaceStand-alone fireplaceGray tile fireplaceColor StatementMarble fireplaceDinner and a FireCasual ComfortBricks around fireplaceColor inspirationWhite surround and raised mantelUpdated StyleAccent OnlyGreen gray living roomOpen room with corner fireplaceFireplace in bedroomSimple fireplace, hanging mirrorGreen wall with tv above fireplace

دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 17:38 :: نويسنده : مریم

02-peter-som-manhattan-apartment.jpg04-Adam-Lippes-manhattan-apartment.jpg05-ralph-lauren-new-york-apartment.jpg06-Jill-Stuart-Manhattan-apartment.jpg07-Badgley-Mischka-Kentucky-home.jpg08-michelle-smith-milly-apartment.jpg09-anna-sui-apartment.jpg10-reed-krakoff-southampton.jpg

چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:, :: 15:14 :: نويسنده : مریم

Living room with chandelierEntryway lighting illustrationDrum lampshades over kitchen islandKitchen lighting illustrationLamps on entry tableLiving room lighting illustrationLiving room with chandelier with shadesModern living room with lampsDining room lighting illustrationWhite dining room with chandelierGray dining roomKitchen with pendant lightsOpen kitchen and living roomBedroom lighting illustrationChandelier in bedroomTrack lighting in bedroomBathroom lighting illustrationbathroom overallHome office lighting illustrationHome office lightingBasement lighting

سه شنبه 6 دی 1390برچسب:, :: 12:56 :: نويسنده : مریم

کاسرول فرانسوی؛ دسری خوشمزه

کاسرول فرانسوی؛ دسری خوشمزه
در یک کاسه بزرگ تخم مرغ ها را با هم مخلوط کنید ، شیر ، 2 قاشق چایخوری شکر ، نمک و وانیل را اضافه کنید...

مواد لازم:
5 فنجان خمیر نان
4 عدد تخم مرغ
1و 2/1 فنجان شیر
4/1 فنجان شکر سفید
4/1 قاشق چایخوری نمک
1 قاشق چایخوری وانیل
1 قاشق چایخوری مارگارین
1 قاشق چایخوری دارچین

 

طرز تهیه:
1- فر را روشن کنید و در درجه حرارت 350 درجه فارنهایت قرار دهید. سینی فر را چرب کنید.

2- ته سینی فر را با خمیر نان بپوشانید.

3- در یک کاسه بزرگ تخم مرغ ها را با هم مخلوط کنید ، شیر ، 2 قاشق چایخوری شکر ، نمک و وانیل را اضافه کنید. مخلوط تخم مرغ ها را روی خمیر نان بریزید و خوب پخش کنید.

4- کره مارگارین را روی گاز آب کرده و روی مخلوط تخم مرغ و خمیر نان بریزید.

5- سپس دو قاشق چایخوری شکر دیگر را با 1 قاشق دارچین روی مخلوط داخل سینی بریزید بطوریکه همه جای خمیر پخش شود.سپس نان آماده شده را به مدت 45 تا 50 دقیقه داخل فر قرار دهید تا کاملا برشته و به رنگ طلایی درآید.


شنبه 3 دی 1390برچسب:, :: 13:21 :: نويسنده : مریم
 
 

موادلازم:
گوشت مغز ران بدون استخوان گوسفندی 500 گرم
لپه 500 گرم
تخم مرغ محلی 5عدد
زعفران ساییده در اّبجوش یک قاشق غذاخوری
پیاز متوسط یک عدد
نمک دریا و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

لپه پاك كرده و شسته شده را با كمی نمك دریا و مقداری آب می پزيم . بطوريكه بعد از پخته شدن آب نداشته باشد بعد در صافی ريخته تا آب آن كاملاً خارج شود. گوشت چرخ نشده و پياز خرد شده را روی حرارت قرار می دهيم تا آب گوشت كشيده شده و پياز نرم شود. سپس لپه را به آن ها اضافه می كنيم و مقداری تفت می دهيم. كل مواد را داخل چرخ گوشت ريخته و چرخ می كنيم. تخم مرغ ها را در ظرفی شكسته كمی بهم می زنيم. زعفران را اضافه می كنيم . سپس گوشت و پياز و لپه چرخ شده را به تخم مرغ اضافه نموده و به مقدار لازم نمك دریا و فلفل می ريزيم . تمام مواد را خوب مخلوط كرده و ورز می دهيم تا حالت چسبندگی پيدا كند. سپس در ظرفی روغن ريخته روی حرارت قرار می دهيم تا داغ شود و همانند شامی نخودچی سرخ مي كنيم.
دو شنبه 21 آذر 1390برچسب:, :: 13:12 :: نويسنده : مریم

چشم ها از جمله مخلوقات زیبای خداوند است که توجه زیادی را به خود جلب می کنند.چشم ها نیز می توانند ایجاد اعتماد و آرامش را در بیننده ایجاد کنند بنابراین هرچه آرایش چشم ما طبیعی تر به نظر برسد چهره ی ما دلنشین تر به نظر می رسد که ما به راحتی می توانیم با آرایش صحیح خود زیبایی و هارمونی و آرامش را به دیگران هدیه کنیم.در این پست سایه نقره ای مشکی را شرح می دهیم.



ابتدا پشت پلک را کمی مرطوب کننده بزنید و یک زیر ساز


از یک سایه نقره ای استفاده کنید پشت پلک را کاملا یک سایه ی نقره ای بزنید

حالا با کمک یک سایه دودی یا مشکی گوشه ی خارجی چشم و بالای چشم را سایه بزنید

در نهایت سایه را فیت کنید و زیر ابروها را با سایه ی استخوانی کار کنید و خط چشم را نیز بکشید
و سایه زدن چشم به پایان می رسد و با یک رژ گونه و رژ لب آرایش را به پایان برسانید.

جمعه 18 آذر 1390برچسب:, :: 17:30 :: نويسنده : مریم
خورش به اصفهانی
مواد لازم:
گوشت خورشی 300 گرم
به خورد شده 3لیوان
آلو خشک 25 عدد
پیاز خورد شده 1لیوان
رب گوجه فرنگی 1قاشق غذاخوری
شکر 1قاشق غذاخوری
زعفران، زردچوبه، نمک به میزان دلخواه
روغن کنجد 3قاشق غذاخوری
 
طرز تهیه:
ابتدا پیاز را در روغن تفت دهید و بعد از طلایی شدن، تکه های گوشت، ادویه ها و مقداری آب جوشیده به آن اضافه کنید و بگذارید تا به مدت ۱ ساعت بپزند. در تابه ای دیگر به ها را تفت دهید تا نرم شوند. در مراحل پایانی پخت گوشت، آلوهای خیس خورده، به و شکر و زعفران را بیفزایید و پس از چند دقیقه جوش خوردن، رب را به آن اضافه کنید. به این ترتیب بعد از گذشت ۳۰ دقیقه، خورش آماده خوردن خواهد بود.
پنج شنبه 3 آذر 1390برچسب:, :: 17:26 :: نويسنده : مریم

Yellow cart with craft supplies storageOpen suitcase with crafts supplies insidePaint can wrapped in red floral wallpaper holds colored pencilsWhite hanging wall organizer with folders in plate rack, yellow bowls on shelf, and tin buckets filled with pens and markersFull-length blue apron with flowers has pockets that hold crafts suppliesCrisp white desk with sky blue floral corkboardPink striped corkboards hang above a work space with three-tier cake standsTable with coatrack above and hanging metal pails filled with crafts suppliesCloseup shot of tin pails hanging from rack filled with embroidery threadWhite hutch with finger cubbies, drawers, files, and brightly colored storage boxesShallow hanging cupboard with glass panel doors, ribbon rack beneath, wrapping paper on top and art supplies on glass shelving insideShelving unit as craft stationShallow plastic bin filled with art supplies; half-open lidDouble-shelf, low end table filled with canvas cubbies and plastic/glass containers filled with markersGlass jars with silver lids, filled with art supplies, set on a countertop shelfDouble shelf with flat drawers beneath hold baskets and craft suppliesMetal milkshake cups hold art toolsWhite desk, white chair with antique Singer sewing machineSteel industrial three-shelf cart with baskets of art supplies

شنبه 28 آبان 1390برچسب:, :: 11:32 :: نويسنده : مریم

چند پیشنهاد ساده، جالب و سریع برای از بین بردن جوش که نمی دانید !

چند پیشنهاد ساده، جالب و سریع برای از بین بردن جوش که نمی دانید !
اكثر افراد اين حادثه غم انگيز را به نوعي تجربه كرده اند. چند روز مانده به يك مهماني مهم، يك مراسم رسمي، جشن تولد و… انگار كه طبيعت از سرلجبازي مي خواهد دستمان بيندازد. حالا اگر چنين شد چه بايد بكنيم؟...

اگر صبح كه از خواب بيدار می شويد متوجه شويد كه يك جوش در قسمتی از صورتتان سر برآورده و خصوصا اگر اين اتفاق قبل از يك واقعه مهم برايتان پيش بيايد، حتما خيلی غصه دار می شويد.


اكثر افراد اين حادثه غم انگيز را به نوعی تجربه كرده اند. چند روز مانده به يك مهمانی مهم، يك مراسم رسمی، جشن تولد و… انگار كه طبيعت از سرلجبازی می خواهد دستمان بيندازد. حالا اگر چنين شد چه بايد بكنيم؟

مركبات: يكی از روش های متداول، گذاشتن مركبات بر روی جوش است. اسيدسيتريك موجود در اين ميوه ها به خشك شدن جوش چركی كمك می كند، در حالي كه ويتامين های موجود در آنها التهاب باكتری های عفونت زا را كم می كند.

اگر در جست و جوی درمان خانگی براي اين جوش ها هستيد استفاده از مركبات نقطه آغازين خوبی است. يك پرتقال يا ليمو را پوست كنده و از طرفی كه آب ميوه وجود دارد به پوست و روی جوش بماليد، اين كار باعث می شود تا كمی احساس سوزش كنيد. سپس اجازه دهيد تا در معرض هوا خشك شود. تكرار اين كار چندين بار در طول يك روز به شما كمك می كند تا جوش برطرف شود.

نمك دريايی: به شما كمك می كند تا باكتری های موجود در جوش هاي چركی كشته شوند و منافذ پوستی پاكيزه بمانند. به اين منظور كمی آب را بجوشانيد. مقداري نمك دريايی را برداشته و كمی آب بر روی آن بريزيد تا خميری شكل شود. پس از آنكه خمير سرد شد و دمای آن به دمای اتاق رسيد با دست و دلبازی اين خمير را بر روی جوش قرار دهيد. صبر كنيد تا كاملا خشك شود و سپس محل را با آب بشوييد. اين عمل باعث كشته شدن باكتری ها شده و اجازه نمي دهد تا جوش چركی در صورتتان اثر و لكه ای باقی گذارد.

خمير دندان: اگر براي درمان جوش صورت خود خيلی عجله داريد پس بايد روش سريع الاثرتری را انتخاب كنيد. اگر قبل از خواب كمی خميردندان بر روي جوش بماليد، احتمالا صبح جوش شما به مراحل پايانی عمر خود خواهد رسيد و شايد هم از بين رفته باشد.

سيب: سيب رنده شده را مستقيما بر روی جو ش ها بماليد و پس از خشك شدن نه تنها به از بين رفتن باكتری هاي موجود در جوش های چركی كمك می كند، بلكه جوش ها را خشك می كند.
شنبه 28 آبان 1390برچسب:, :: 11:25 :: نويسنده : مریم
جمعه 20 آبان 1390برچسب:, :: 12:59 :: نويسنده : مریم
جمعه 20 آبان 1390برچسب:, :: 12:23 :: نويسنده : مریم

ایده هایی برای چیدمان طاقچه شومینه

ایده هایی برای چیدمان طاقچه شومینه
با الهام از یک کارهنری قدیمی و چیدمان لوازمی انتخاب شده روی طاقچه شومینه منزل صحنه هنری بدیعی ایجاد کنید.

 


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:, :: 15:54 :: نويسنده : مریم
نکاتی راجع به ویتامین ای و سی
ویتامین ای و سی دارای فواید بسیار زیادی است ، برای مثال ....
یك فوق تخصص تغذیه عنوان كرد: مصرف ویتامین «E» نیز بعد از ورزش در بازیابی عضلات نقش دارد زیرا گردش خون را تسریع می‌کند و از بدن در مقابل آنزیم‌های آسیب زا و پاک کردن آن کمک می‌کند.
دکتر کیومرث دانشور اظهار داشت: ورزش‌های سنگین باعث آسیب فیزیکی بافت‌ها می‌شوند و بدن برای بهبودی مجدد به زمان نیاز دارد به این منظور مصرف سه مکمل غذایی برای عضله مفید هستند که باعث بازتوانی سریع عضلات پس از تمرینات ورزشی می‌شود.
وی افزود: یکی از این مکمل‌ها ویتامین C است که در ساخت کلاژن موثر است. با مصرف یک لیوان آب پرتقال در وعده صبحانه می‌توان این ویتامین را دریافت كرد. ویتامین ث در ساخت کلاژن که پروتئینی موثر در ترمیم بافت‌های آسیب دیده است، نقش دارد. البته منابع تامین کننده ویتامین C به وفور در اختیار ورزشکاران قرار دارد و به راحتی به آن دسترسی خواهند داشت.
دکتر دانشور افزود: مصرف ویتامین «E» نیز بعد از ورزش در بازیابی عضلات نقش دارد زیرا گردش خون را تسریع می‌کند و از بدن در مقابل آنزیم‌های آسیب زا و پاک کردن آن کمک می‌کند.
این فوق تخصص تغذیه خاطرنشان کرد: همچنین منیزیم که از عضلات مراقبت می‌کند باید در رژیم غذایی جایی داشته باشد، زیرا کمبود این ماده معدنی منجر به گرفتگی و اسپاسم می‌شود لذا در ترمیم عضلات نقش دارد. بر این اساس منیزیم برای داشتن عضلات سالم ضروری است و می‌توان با مصرف مواد غذایی نظیر تخم کدو، اسفناج، سویا، تخم افتابگردان و ماهی آن را تامین کرد .

 
شنبه 14 آبان 1390برچسب:, :: 20:22 :: نويسنده : مریم
شنبه 14 آبان 1390برچسب:, :: 20:14 :: نويسنده : مریم

خوردن این غذاها بدن شما را پیر می کند !!

خوردن این غذاها بدن شما را پیر می کند !!
در بدن انسان سالم، مواد غذایی تازه قابلیت هضم و جذب سریع دارند اما جذب و هضم مواد غذایی مانده نیازمند فرایندهایی است که موجب ...

 



غذای مانده ارزش غذایی کمتری دارد. به همین دلیل لازم است تا جای ممکن غذای هر روز در همان روز پخته و تازه مصرف شود.

 

در بحث بهداشت مواد غذایی واژه‌ای به نام «Left over» داریم یعنی پس‌مانده یا غذای باقی‌مانده. «پس‌مانده» یعنی کسی به عمد یا غیر عمد غذایی را درست و برای وعده‌های بعدی و روزهای آتی آن را نگهداری کند. در این مورد، هم بحث ارزش غذایی مطرح می‌شود و هم بهداشت غذایی. مسلماً غذای مانده ارزش غذایی کمتری دارد. به همین دلیل لازم است تا جای ممکن غذای هر روز در همان روز پخته و تازه مصرف شود. باید توجه داشت که بعد از پخت، غذا نباید بیش از 2 ساعت بیرون از یخچال بماند زیرا نگهداری طولانی مدت غذا در خارج از یخچال، روی اجاق یا سر سفره می‌تواند باعث آلودگی آن شود.



توجه داشته باشید که مصرف غذاهای مانده باعث بروز بی‌حالی و تهوع در افراد می‌شود. علاوه بر این، بررسی پژوهشگران حاکی از آن است که غذاهای مانده و کنسرو شده موجب پیری بدن می‌شوند. برای هضم و جذب غذاهای مانده و برخی مواد غذایی و میوه‌های کنسرو شده، بدن باید انرژی و فرایند بیشتری نسبت به غذاهای تازه صرف کند. در بدن انسان سالم، مواد غذایی تازه قابلیت هضم و جذب سریع دارند اما جذب و هضم مواد غذایی مانده نیازمند فرایندهایی است که موجب پیری و از بین رفتن برخی سلول‌های بدن می‌شود و این پیری سلولی می‌تواند باعث پیری بدن شود.


مواد غذایی از نظر فسادپذیری به 3 گروه تقسیم می‌شوند؛

1 فرآورده‌های دامی مثل گوشت، لبنیات، تخم‌مرغ که به دلیل مغذی بودن، رطوبت بالا و آب فعال درون آن‌ها، در معرض فساد بالاتری قرار دارند.

2 برخی دیگر از مواد غذایی مثل برنج تا حدی در برابر فساد مقاوم‌ترند.

3 برخی از مواد غذایی نیز مثل حبوبات خشک یا مغزها و خشکبار نسبت به فسادپذیری مقاومت بالاتری دارند و احتمال فساد آن‌ها کمتر است.


نحوه‌ی نگهداری غذا در یخچال نیز مهم است

اگر غذا با حجم زیاد وارد یخچال شود، قسمت‌های مرکزی غذا نمی‌توانند به همان سرعتی که اطراف غذا سرد می‌شود، خنک شوند. گرم ماندن قسمت‌های مرکزی در طولانی مدت سبب می‌شود شرایط برای تکثیر میکروارگانیسم‌ها و تغییرات آنزیمی در مواد غذایی فراهم شود. البته تغییرات آنزیمی با توجه به نوع مواد غذایی، مختلف و متفاوت است اما به هر حال گرما هم واکنش‌های آنزیمی را تسریع می‌کند و هم سبب سریع‌تر شدن رشد و نمو میکروب‌ها می‌شود.

نوع ظرف نیز مهم است

نوع ظرفی که غذا در آن در یخچال نگهداری می‌شود نیز از نظر واکنش‌های شیمیایی که بین غذا و ظرف رخ می‌دهد، اهمیت دارد. به طور مثال، روکش آلومینیومی برای مواد غذایی اسیدی مثل غذاهای حاوی رب گوجه مناسب نیست.

مصرف غذاهای مانده باعث بروز بی‌حالی و تهوع در افراد می‌شود. علاوه بر این، بررسی پژوهشگران حاکی از آن است که غذاهای مانده و کنسرو شده موجب پیری بدن می‌شوند
به گزارش تبیان، نگهداری مواد غذایی اسیدی و ترش در داخل ظروف روحی یا رویی نیز سبب خورانندگی آن می‌شود به عبارتی آلومینیومی که در این ظروف وجود دارد وارد مواد غذایی می‌شود بنابراین استفاده از این ظروف برای نگهداری مواد اسیدی مناسب نیست. بر اساس تحقیقات انجام شده در زمینه‌ی ظروف روی که آلومینیوم در آن‌ها به کار رفته، مشخص شده است که مصرف آلومینیوم در بلندمدت سبب ابتلا به آلزایمر می‌شود، بنابراین به جز این مورد، استفاده از ظروف روی اشکال دیگری ندارد. با دقت در ظروف روی که جهت نگهداری آب لیمو یا ماست استفاده می‌شوند، در می‌یابیم که بعد از یک یا دو روز ظرف سیاه می‌شود چرا که نگهداری مواد اسیدی مانند آب لیمو و ماست در این ظروف سبب خورانندگی ظرف می‌شود بنابراین استفاده از مواد اسیدی هم ظرف را خراب می‌کند و هم آلومینیوم را وارد مواد غذایی می‌کند.


غذاهای مانده را فریز نکنید

برخی خانواده‌ها غذای مانده را در فریزر می‌گذارند در حالی که در تمامی منابع علمی این موضوع آمده که پس‌مانده‌ی غذا را نباید فریز کرد و حداکثر تا 48 ساعت می‌توان آن را در یخچال نگه داشت.

حین گرم کردن مجدد نیز باید حداقل 60 درجه‌ی سانتی‌گراد به آن حرارت داد. متأسفانه این جزو مشکلاتی است که در مورد غذاهای مانده پیش می‌آید زیرا حرارتی که مجدداً برای گرم کردن‌شان به آن‌ها داده می‌شود به این حد نمی‌رسد و این امکان وجود دارد که میکروب‌های وارد شده در غذا در آن‌ها باقی‌مانده و سبب مسمومیت فرد شوند.

بنابراین، درست کردن غذا برای 2 وعده و نگهداری آن در یخچال به ویژه برای خانواده‌هایی که در آن کودک هست یا خانم باردار یا شیرده یا افراد مسن، بیمار یا کسانی که مشکلات ایمنی دارند، مناسب نیست.
 

 
 

 

 
یک شنبه 8 آبان 1390برچسب:, :: 13:36 :: نويسنده : مریم

 

با 15 راز کوچک دکوراسیون آشنا شوید
رنگ طلایی جلوه خاصی داشته، استفاده از آن در بعضی جاها مانند یک اتاق‌ پذیرایی کلاسیک گرمی خاصی به محیط می‌دهد.

 


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 5 آبان 1390برچسب:, :: 16:13 :: نويسنده : مریم
به پنير خامه ايتون زعفرون اضافه كنين و خوب بزنين.حالا رویه کل نون رو از پنير خامه اي بپوشونين.زيتون سياه رو حلقه كنين و واسه چشماش استفاده کنین...

 

 

 

ساندويچ كرم ابريشم مخصوص کودکان بدغذا !
ساندويچ كرم ابريشم مخصوص کودکان بدغذا !

 

طرز تهیه:

مواد لازم :
 

نان باگت=1عدد
گوشت مرغ خورد شده یا سالاد تن ماهی=4پیمانه
پنیر خامه ای زده شده=1 بسته
زعفران دام شده=1بسته
زیتون سیاه=2 عدد
فلفل دلمه اي قرمز =1عدد
فلفل دلمه اي سبز=1عدد ش
هویج رنده شده=2 عدد
كاهوی شسته شده و كلم=چند برگ

 

 

نون باگت را ازپهنا نصف کنین.
توي نونهارو خالی كنين و نونهارو از گوشت مرغ خرد شده يا هر چيزی كه دوست دارين پر كنين.
دو نیمه نون رو روی هم دیگه بزارید طوری که درزش تقریبا دیده نشه.
به پنير خامه ايتون زعفرون اضافه كنين و خوب بزنين.حالا رویه کل نون رو از پنير خامه ای بپوشونين.
زيتون سياه رو حلقه كنين و واسه چشماش استفاده کنین.
فلفل دلمه ای قرمز رو هم واسه لبش قرار بدين.
فلفل سبز دلمه ای رو حلقه كنين و برای شاخكهاش و تزيين بدنش استفاده كنين.
هويج رنده شده رو هم برای تزيين بدنش استفاده كنين.
كف بشقابتون رو كاهو و كلم بزارين و كرمتون رو روش قرار بدين.
اين غذا 1-2 ساعت تازه ميمونه که میتونین برای عصرانه و یا ناهار بچه هایی که به سختی غذا میخورن آماده کنید و به مهد بسپارید.

 

 
سه شنبه 3 آبان 1390برچسب:, :: 12:59 :: نويسنده : مریم

 

 

این مدل بسیار ساده و در عین حال زیباست،میتوانید با دو رنگ یا یک رنگ سایه روشنی زیبا روی ناخن هایتان ایجاد کنید.برای آموزش به ادامه مطلب توجه کنید.

ابتدا یک برق ناخن روی ناخن بزنید

با استفاده از یک اسفنج یک سوم ریشه ناخن را رها کنید و مانند شکل به صورت کم رنگ و ملایم روی ناخن ها بکشید،سعی کنید فشار دستتان یکدست باشد.این لاک love &beauty است رنگ haute pink

دوباره اسفنج خود را آغشته به لاک کرده و این بار فقط روی نوک ناخن ها اسفنج را بکشید،در این قسمت میتوانید رنگ لاک را عوض کنید.توجه کنید هدف از اینکار ایجاد یک سایه روشن است

در پایان کار دوباره برق ناخن را روی کار می زنیم.

در این جا از دو رنگ برای طراحی استفاده کردیم.

یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:, :: 19:18 :: نويسنده : مریم
پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:, :: 13:4 :: نويسنده : مریم
روش بافت این شال گردن زیبا و متفاوت !
اگر از افرادی هستید که دنبال لباسها و لوازم جانبی متفاوت می گردید و دستی هم در بافتنی دارید، بافت این شال گردن و پوشیدنش را به شما پیشنهاد می کنیم .

 


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:, :: 12:45 :: نويسنده : مریم
 پرطرفدارترین رنگ موهای امسال در بین دختران و خانمها!
اگر دوست دارید بدانید پرطرفدارترین رنگ موهایی که امسال دختران جوان و خانمها را به خود جذب کرده چه رنگهاییست در این قسمت با ما باشید...


ادامه مطلب ...
شنبه 23 مهر 1390برچسب:, :: 13:19 :: نويسنده : مریم

In-Between ColorEnvironment InspirationAutumnal ArtworkRepeat the SchemeShades of BrownPainted bookshelfRed AccentsBittersweet Orange2009 Idea Home: Chicago RemodelColor, color palettes, dominant colors, aubergine, cream, orangeLodge ChicBold Orange FireplaceChocolate BrownLiving roomWarmth of Red

پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 10:46 :: نويسنده : مریم
كباب بره (فرانسوی)
سبزی خشك را با اندكی نمك و فلفل در روغن زيتون بريزيد و هم بزنيد. اين مخلوط را روی گوشت بريزيد، زير و رو كنيد...

 

 

موادلازم جهت (6-7 نفر):
 
شانه یا ران بره ای 1کیلو
 
پیازچهار قاچ 2عدد
 
سیب زمینی 1کیلو
 
گوجه فرنگی سفت جهار قاچ 2-3 عدد
 
فلفل دلمه ای سبز خورد کرده 2عدد
 
سبزی خشک مخلوط 1قاشق غذاخوری
 
کره فرانسوی 4-5 قاشق غذاخوری
 
روغن زیتون 3-4 قاشق غذاخوری
 
مرزنجوش، مرزه، برگ بو، آویشن به میزان دلخواه
 
نمک، فلفل به میزان لازم
 
 

: طرز تهيه

سبزی خشك را با اندكی نمك و فلفل در روغن زيتون بريزيد و هم بزنيد. اين مخلوط را روی

گوشت بريزيد، زير و رو كنيد و 2 ساعت بيرون از يخچال بخوابانيد يا اگر در يخچال می گذاريد،

چند بار از يخچال بيرون بياوريد و زير و رو كنيد.
 
سيب زمينی را در فر يا (ماكروويو) تنوری كنيد، سپس در ديس بگذاريد،وسط هر دانه سيب

زمينی را شكاف بدهيد . 1-2 فندق از كره فرانسوی لای آن بگذاريد.
 
گوشت و پياز و فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را يك در ميان(گوشت- پياز- گوشت- فلفل- گوشت

- گوجه فرنگی- گوشت) به سيخ بكشيد و سيخ كباب را روی آتش زغال يا در كباب پز آتش

بدهيد(كباب خشك نشود!).

 

اين كباب را با تره بار آب پز و تفت داده در كره سر سفره بگذاريد.
 
پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 10:31 :: نويسنده : مریم
آش لپه مخصوص فصل پاییز!
از آنجایی که در فصل پاییز به دلیل شرایط نامساعدو متغیر هوا سرماخوردگی در بین افراد به خصوص بچه ها زیاد می شود غذای پیشنهادی این هفته آش مخصوص این فصل است...

با شروع فصل پاییز و متغیر بودن هوایی که قابل پیش بینی نیست معمولا افراد به خصوص بچه ها بیشتردر معرض سرماخوردگی خواهند بود، غذای پیشنهادی این هفته می تواند برای این زمانها بسیار مفید باشد.
 
مواد لازم برای پنج نفر:
لپه نصف پیمانه
سویا 1 پیمانه
خرده برنج نصف پیمانه
عدس نصف پیمانه
سبزی آش 1 کیلوگرم
نعناع و جعفری 200 گرم
روغن زیتون به میزان لازم
آب به میزان لازم
نمک وزردچوبه به میزان لازم
 
 
طرز تهیه:
لپه ی خیس کرده را یک ساعت بپزید، سویا را نیز به مدت نیم ساعت با آب و زردچوبه و برنج جداگانه پخته، پس از پخته شدن، لپه، عدس و سبزیها را به آن اضافه کنید و به مدت 45 دقیقه با حرارت ملایم طبخ دهید، باید مراقب باشید که ته نگیرد و با فاصله ای نه چندان زیاد آنها را به هم بزنید پس از آماده شدن با روغن زیتون نوش جان شود.
 
نکته:این طریقه ی پخت گیاهی آش لپه است در صورت تمایل می توانید به جای سویا از گوشت نیز استفاده کنید.
 
سه شنبه 19 مهر 1390برچسب:, :: 12:42 :: نويسنده : مریم

این مخلوط، برای پوست‌های خشک و دارای چین و چروک مناسب می‌باش.

مواد لازم:
آرد جوانه‌ی گندم ۱ قاشق سوپخوری
خامه ۱ قاشق سوپخوری
عسل ۱ قاشق چایخوری
روغن هسته‌ی انگور ۱ قاشق چایخوری

روش تهیه:
مواد یاد شده را، به کمک قاشقک چوبی، خوب با هم مخلوط کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس مجدداً مخلوط کنید. ‌آن‌گاه پوست گردن و صورت را تمیز نمائید و از این مخلوط روی آن بمالید. تماس این مخلوط با پوست پلک مانعی ندارد. پس از ۲۰ دقیقه، گردن و صورت را با آب ولرم بشوئید. بهتر است در این مدت، در حالتی راحت، نشسته یا درازکش باشید.

برطرف کردن کک‌ومک با گوجه‌ فرنگی

با آمدن فصل تابستان بسیاری از خانم‌ها و آقایان از افزایش کک‌ومک روی صورت و گردن خود شکایت دارند. این کک‌ها که به دلیل بلند شدن روزها و افزایش مدت زمان تابش خورشید در تابستان بیشتر دیده می شود به‌راحتی با کمک درمان‌های خانگی قابل کنترل است. یکی از ساده‌ترین شیوه‌های برطرف شدن این لک‌ها از روی صورت و گردن استفاده از گوجه‌ فرنگی له شده بر سطح پوست است. کافی است یک گوجه‌فرنگی له شده را روی پوست گردن و صورت خود بمالید و اجازه دهید به‌مدت ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند. گوجه کمک می کند تا لک‌های قرمز رنگ کک‌ومک از صورت و گردن شما محو شود. بهتر است این شیوه را ۳ بار در هفته در طول تابستان تکرار کنید.

این ماسک را پیش از مهمانی بزنید

درصورتی که وسط هفته به یک مهمانی دعوت شده‌اید و مجبورید پس از انجام کار روزانه یا برگشتن از سرکار برای مهمانی آماده شوید، بهتر است از ماسک زرده تخم‌مرغ و عسل استفاده کنید. قراردادن این ماسک به‌مدت ۴ دقیقه روی صورت به شما کمک می‌کند خستگی و تیرگی پوست‌تان که ناشی از کار و فعالیت‌های روزانه است از بین برود. برای تهیه این ماسک یک عدد زرده تخم‌ مرغ را با یک قاشق غذاخوری آردجو و۴ دقیقه با آب ولرم آن را بشویید.

پاکسازی پوست با عسل و توت فرنگی

اگر در گروه افرادی قرار می‌گیرید که هر روز از منزل خارج می‌شوید و مجبورید مسافت طولانی را در سطح شهر طی کرده و از میان دود انواع و اقسام اتومبیل‌ها و خودروها به محل کار خود برسید، بهتر است تا فرصت دارید از ماسک توت فرنگی که یکی از مفیدترین میوه‌های تابستانی است، بهره ببرید. بسیاری از درمانگران استفاده از ماسک توت فرنگی تازه را راه حل مناسبی برای پاکسازی پوست و مبارزه با انواع آلودگی‌های محیطی که به مرور موجب بروز بیماری‌ها و انواع جوش‌ها در پوست صورت می‌شود، می‌دانند. برای تهیه این ماسک کافی است ۶ توت‌فرنگی له شده را با ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری خامه ترکیب کنید و این ترکیب را روی صورت خود به‌مدت ۲۰ دقیقه بگذارید. استفاده از این  به‌ مدت یک هفته علاوه بر پاکسازی پوست و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های پوست موجب افزایش شادابی و نشاط پوست نیز می‌شود.

 

دو شنبه 18 مهر 1390برچسب:, :: 12:7 :: نويسنده : مریم

رنگ‌های زنده، دارای ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای هستند که می‌توانند تنها با چند ترکیب خاص،‌ فضای شما را دگرگون کرده و محیط را برای شما آرامش‌بخش و مطلوب جلوه دهند. هنگام انتخاب رنگ‌های زنده باید به خاطر داشته باشید که انتخاب آن‌ها فقط در سطوح بزرگ (مثلا دیوارها) جلوه پیدا می‌کند و نباید تنها به استفاده از یک کاناپه یا قفسه‌ای رنگین در گوشه‌ای از یک اتاق بسنده کنید. در واقع بهترین روش استفاده از رنگ‌های زنده، ایجاد فضایی آکنده از این رنگ های دلربا در تمامی جوانب یک اتاق است.
فضاهای که با  زنده آراسته می‌شوند، نیاز به نورسازی دارند، به ویژه نور طبیعی؛ ولی نور چراغ‌های هالوژن نیز برای چنین فضاهایی مناسب است. البته اگر در خانه فضاهای کم‌نوری دارید، استفاده از زمینه‌های متناسب رنگ های طلایی، فضای شما را نورانی و گرم جلوه می دهند.
یک اتاق بسیار کوچک نیز می‌تواند با رنگ‌های زنده از نمای ویژه‌ای برخوردار شود. در به کارگیری این‌گونه رنگ‌ها، هر چه سطح صاف و یک‌دست‌تر باشد، نمای زیباتری را خلق می‌کند. نکته دیگر اینکه، تکرار این رنگ‌ها در اجرای دکوراسیون، آنها را تکمیل می‌کند و به حداکثر میزان خواهد رساند. به عبارت دیگر، این رنگ‌ها، فقط مخصوص استفاده در برخی از مکان‌ها یا حتی به عنوان یک نقطه مکث یا تاکید در به کارگیری خود نیستند، بلکه این قابلیت را دارند که در همه جا و حتی در چندین جای منزل، در کنار یکدیگر، سطوح دیوار و وسایل به کار روند. حتی گاهی اوقات استفاده از رنگ‌های متضاد در کنار این رنگ‌ها، نتیجه‌ای جذاب و چشم‌گیر می‌آفریند.
رنگ طلایی، یکی از رنگ‌های زنده و شفاف در دکوراسیون است. استفاده از رنگ در وسایل منزل باعث بیدار شدن احساسات و سرزندگی می‌شود و به شما نیرو می بخشد تا آن‌چه را که باعث رضایت خاطرتان می‌شود پیدا کنید.
چنانچه فضای منزل‌تان را با رنگ‌های طلایی بیارایید متوجه می‌شوید که چقدر اتاق‌های خانه دلباز و روشن می‌شوند. فضای خانه با استفاده از رنگ‌های طلایی، زرد، شکلاتی و قهوه‌ای کم‌رنگ درخشش خاصی پیدا می‌کند و اتاق‌هایتان جلوه‌ای خاص به خود می‌گیرند. گویی که تابش نور خورشید در تمام ساعات روز، در خانه شما گسترده است. رنگ طلایی در کنار قهوه‌ای، هماهنگی بسیار خوبی دارد. مبلمان راحتی، فرش‌ها، پرده‌ها و کوسن‌ها، در اتاقی با ترکیب رنگ طلایی و قهوه‌ای بسیار شکیل هستند؛ به‌خصوص اگر جنس کوسن‌های خود را از مخمل قهوه‌ای یا شکلاتی انتخاب کنید تا تاثیرشان در دید بیشتر شود.
رنگ طلایی دارای طیف‌های رنگی سرد و گرم است. سایه‌های طلایی گرم شامل رنگ‌مایه‌های مسی، کاراملی و… است و رنگ‌های طلایی سرد شبیه به پوست لیموعمانی که رنگی بسیار سنگین و پرجلوه است، دیده می‌شود. طلایی سرد هنگامی که با رنگ‌هایی مثل فندقی یا عنابی که از خود سایه‌های قرمز ساطع می‌کنند ترکیب شود، منظره‌ای بسیار خیره‌کننده خلق می‌کند.
برای اتاق‌های تاریک، زرد آفتابی، کرم روشن با ته‌مایه طلایی بسیار مناسب است زیرا سردی و یکنواختی را از بین می برد، باعث روشنی فضا شده و انسان را شاد و زنده‌دل می‌کند.

ترکیب طلایی و قرمز در میز ناهارخوری:

پذیرایی و نشیمن
رنگ طلایی اگر در اتاق خواب و نشیمن با رنگ‌های سفید و قهوه ای ترکیب شود، صحنه بسیار جذابی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. تصور کنید اتاق پذیرایی منزل شما دارای پرده‌های مسی، دیوارهای طلایی مایل به عسلی و سقف سفید رنگ است؛ پارچه‌های رومبلی این پذیرایی به رنگ فندقی انتخاب شده که بر روی آن کوسن‌های ترکیبی شکلاتی سفید قرار داده شده‌اند. هنگامی که وارد این مکان می‌شوید، فضایی بسیار شیک و با ابهت را در پیش رو دارید و در آن حس بسیار زیبایی خواهید داشت.
یک ترکیب زیبای دیگر نیز برای اتاق نشیمن، دیوارهایی به رنگ کرم روشن، با مبلمان راحتی به رنگ طلایی سرد (پوست لیمو عمانی) در جلوی میز تلویزیون است. در چنین طراحی دکوری می‌توانید در پشت میز تلویزیون، پرده‌های عنابی رنگ بیاویزید و کف اتاق را نیز با فرش‌های تزئینی (ابریشم مصنوعی) به رنگ فندقی بپوشانید. حال شما یک خصوصی دارید که می‌توانید ساعات خوشی را با خانواده در آن سپری کنید.
استفاده از رنگ طلایی، دارای ترکیبات متعددی در مکان های مختلف است که مثال‌های اندکی برای شما در این زمینه آورده شد، امید است که بتوانید در کنار این رنگ آرامش مطلوب خود را تجربه کنید.

یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 12:41 :: نويسنده : مریم

دانستن نکات زیر درباره استفاده بهینه از رنگ‌ها خالی از فایده نخواهد بود…

برای لاغر شدن ، از بشقاب و رومیزی آبی رنگ استفاده کنید. رنگ آبی اشتها را کم می‌کند .
اگر مضطرب هستید و فشار عصبی طاقت شما را بریده است، از رنگ سبز استفاده کنید. رنگ سبز آرامبخش است و فشار خون را کاهش می‌دهد .

اگر بی‌حال و حوصله هستید، رنگ نارنجی را انتخاب کنید، هنگام استحمام صبحگاهی از حوله ابزار نارنجی استفاده کنید، رنگ نارنجی بی‌حالی شما را از بین می‌برد .
اگر از کم خونی رنج می‌برید، میوه‌های قرمز رنگ مانند گیلاس ، توت فرنگی و گوشت قرمز مصرف کنید .

افراد افسرده لباس زرد رنگ بپوشند. غذاهای زرد بخورند و رنگ زرد را اطراف خود بجویند. رنگ زرد سطح انرژی را بالا برده و مانع افسردگی می‌شود .
اگر کم خواب هستید وسایل اتاق خواب را به رنگ بنفش درآورید یا از چراغ خواب به رنگ بنفش استفاده کنید. رنگ بنفش آرامش دهنده و خواب‌آور است .
اگر مشکلی پیش روی شماست، از رنگ نیلی استفاده کنید، رنگ نیلی کمک می‌کند تا بهتر بیندیشید

یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 10:38 :: نويسنده : مریم
طراح مراسم عروسی خود باشید ! عروسی قرمز !
ما در این مقاله قصد نداریم درباره لباس عروس و داماد صحبت کنیم بلکه می خواهیم درباره طراحی مراسم عروسی پیشنهاداتی رو به شما بدهیم تا ...

 


ادامه مطلب ...
شنبه 16 مهر 1390برچسب:, :: 13:6 :: نويسنده : مریم
جدیدترین مدل های شومینه های مدرن !
اگر می خواهید یک شومینه مدرن به خانه و یا ویلای خود اضافه کنید تا هم گرم شوید و هم آرایش متفاوتی به فضای داخلی خانه خود بدهید با ما همراه شوید .



کم کم هوای پاییزی همه رو به فکر خرید وسایل و لوازم گرم کننده می اندازد . اگر شما از جمله افرادی هستید که می خواهند یک شومینه مدرن به خانه و یا ویلای خود اضافه کنند تا هم گرم شوند و هم آرایش متفاوتی به فضای داخلی خانه خود بدهند در این مقاله با ما همراه شوید تا جدیدترین مدل های مدرن شومینه را ببینید .

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
شنبه 16 مهر 1390برچسب:, :: 13:4 :: نويسنده : مریم
چطور بوی نم خانه‌های قدیمی را از بین ببریم؟
این بوی ناخوشایند کپک، سردی و رطوبت را با مواد طبیعی که جاذب و خنثی‌کننده آن هستند، از بین ببرید.


ادامه مطلب ...
شنبه 16 مهر 1390برچسب:, :: 13:1 :: نويسنده : مریم

BathroomStainless-steel vessel sinkbathroom with red chairs

جمعه 15 مهر 1390برچسب:, :: 16:2 :: نويسنده : مریم
توصیه‌های ساده برای آرام‌سازی ذهن
با رعایت توصیه‌هایی بسیار ساده می‌توانید همواره زندگی سالم و شادابی داشته باشید....


این توصیه‌ها می‌تواند برای هر سن و سالی مفید باشد. به یاد داشته باشید كه هیچ وقت
برای اصلاح و بهبود روش زندگی دیر نیست.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، زمانی كه دچار استرش یا اضطراب و دلشوره می‌شوید اقدامات زیر را انجام دهید:

- درخواست كمك از دیگران در صورت نیاز

- مشغول شدن به انجام كاری ترجیحا كار مورد علاقه مانند كتاب خواندن، باغبانی و ...

- صحبت كردن با دوستان و اقوام و دیدار با دوستان و آشنایان

- خارج شدن از خانه برای مدت كوتاه و یا قدم زدن در پارك

- ورزش كردن

- انجام تمرینات آرام سازی: در این تمرین، عضلات به ترتیب از سر به طرف پا یا برعكس سفت می‌شود 10 تا 15 ثانیه در این حالت نگه داشته و بعد به آرامی شل می‌شود. این سفت و شل شدن عضلات تاثیر خوبی بر آرامش ذهن می‌گذارد.

روش تمرینات آرام‌سازی

- ابتدا به یك مكان خلوت بروید، روی صندلی بنشینید و پشت خود را صاف نگه دارید. كف پاها را روی زمین بگذارید و دست‌ها را روی ران قرار دهید.

- ابروها را تا جایی كه می‌توانید به طرف بالا بكشید و در این حالت نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید.

- چشم‌ها را محكم ببندید و پلك‌ها را روی هم فشار دهید و در این حالت نگه دارید. سپس به آهستگی چشم‌ها را باز كنید.

- زبان خود را به سقف دهان فشار دهید آن را چند ثانیه نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید.

- دندان‌های خود را به سقف دهان فشار دهید. آن را چند ثانیه نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید. در صورتی كه دندان مصنوعی دارید این حركت را انجام ندهید.

- لب‌ها را به هم فشار دهید و چروك كنید. چند ثانیه نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید.

- شانه‌ها را بالا بكشید و سفت نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید.

- دست راست را مشت كنید و ساعد را روی بازو خم كنید و محكم فشار دهید. در این حالت نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید. این حركت را با دست چپ نیز انجام دهید. یك نفس عمیق بكشید و ریه خود را از هوا پر كنید و نفس خود را حبس كنید و در این حالت به شكم خود فشار آورید. سپس به آهستگی نفس خود را بیرون دهید و ریه را كاملا خالی كنید.

- كتف‌ها را تا جایی كه می‌توانید به عقب ببرید و فشار دهید و در این حالت سفت نگه دارید، سپس به آرامی رها كنید.

- پای راست را صاف نگه دارید و پنجه پا را به طرف بیرون بكشید و در این حالت نگه دارید. بعد پنجه پا را به طرف خود خم كنید و پا را سفت در این حالت نگه دارید. سپس به آهستگی پا را زمین بگذارید. این حركت را با پای چپ تكرار كنید.

- زانوی راست را خم كنید و ران را تا جایی كه می‌توانید بالا بیاورید و سفت نگه دارید، سپس به آهستگی پا را زمین بگذارید. این حركت را با پای چپ تكرار كنید.

بنا براعلام اداره سالمندان وزارت بهداشت، این تمرینات را روزی یك تا دو بار انجام دهید.

 
جمعه 15 مهر 1390برچسب:, :: 13:28 :: نويسنده : مریم

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دکوراسیون و آدرس kadbano.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 80
بازدید کل : 213745
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1

Alternative content