سبک زندگی
پنج شنبه 28 مهر 1390برچسب:, :: 13:4 :: نويسنده : مریم
روش بافت این شال گردن زیبا و متفاوت !
اگر از افرادی هستید که دنبال لباسها و لوازم جانبی متفاوت می گردید و دستی هم در بافتنی دارید، بافت این شال گردن و پوشیدنش را به شما پیشنهاد می کنیم .

 


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:, :: 12:45 :: نويسنده : مریم
 پرطرفدارترین رنگ موهای امسال در بین دختران و خانمها!
اگر دوست دارید بدانید پرطرفدارترین رنگ موهایی که امسال دختران جوان و خانمها را به خود جذب کرده چه رنگهاییست در این قسمت با ما باشید...


ادامه مطلب ...
شنبه 23 مهر 1390برچسب:, :: 13:19 :: نويسنده : مریم

In-Between ColorEnvironment InspirationAutumnal ArtworkRepeat the SchemeShades of BrownPainted bookshelfRed AccentsBittersweet Orange2009 Idea Home: Chicago RemodelColor, color palettes, dominant colors, aubergine, cream, orangeLodge ChicBold Orange FireplaceChocolate BrownLiving roomWarmth of Red

پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 10:46 :: نويسنده : مریم
كباب بره (فرانسوی)
سبزی خشك را با اندكی نمك و فلفل در روغن زيتون بريزيد و هم بزنيد. اين مخلوط را روی گوشت بريزيد، زير و رو كنيد...

 

 

موادلازم جهت (6-7 نفر):
 
شانه یا ران بره ای 1کیلو
 
پیازچهار قاچ 2عدد
 
سیب زمینی 1کیلو
 
گوجه فرنگی سفت جهار قاچ 2-3 عدد
 
فلفل دلمه ای سبز خورد کرده 2عدد
 
سبزی خشک مخلوط 1قاشق غذاخوری
 
کره فرانسوی 4-5 قاشق غذاخوری
 
روغن زیتون 3-4 قاشق غذاخوری
 
مرزنجوش، مرزه، برگ بو، آویشن به میزان دلخواه
 
نمک، فلفل به میزان لازم
 
 

: طرز تهيه

سبزی خشك را با اندكی نمك و فلفل در روغن زيتون بريزيد و هم بزنيد. اين مخلوط را روی

گوشت بريزيد، زير و رو كنيد و 2 ساعت بيرون از يخچال بخوابانيد يا اگر در يخچال می گذاريد،

چند بار از يخچال بيرون بياوريد و زير و رو كنيد.
 
سيب زمينی را در فر يا (ماكروويو) تنوری كنيد، سپس در ديس بگذاريد،وسط هر دانه سيب

زمينی را شكاف بدهيد . 1-2 فندق از كره فرانسوی لای آن بگذاريد.
 
گوشت و پياز و فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را يك در ميان(گوشت- پياز- گوشت- فلفل- گوشت

- گوجه فرنگی- گوشت) به سيخ بكشيد و سيخ كباب را روی آتش زغال يا در كباب پز آتش

بدهيد(كباب خشك نشود!).

 

اين كباب را با تره بار آب پز و تفت داده در كره سر سفره بگذاريد.
 
پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, :: 10:31 :: نويسنده : مریم
آش لپه مخصوص فصل پاییز!
از آنجایی که در فصل پاییز به دلیل شرایط نامساعدو متغیر هوا سرماخوردگی در بین افراد به خصوص بچه ها زیاد می شود غذای پیشنهادی این هفته آش مخصوص این فصل است...

با شروع فصل پاییز و متغیر بودن هوایی که قابل پیش بینی نیست معمولا افراد به خصوص بچه ها بیشتردر معرض سرماخوردگی خواهند بود، غذای پیشنهادی این هفته می تواند برای این زمانها بسیار مفید باشد.
 
مواد لازم برای پنج نفر:
لپه نصف پیمانه
سویا 1 پیمانه
خرده برنج نصف پیمانه
عدس نصف پیمانه
سبزی آش 1 کیلوگرم
نعناع و جعفری 200 گرم
روغن زیتون به میزان لازم
آب به میزان لازم
نمک وزردچوبه به میزان لازم
 
 
طرز تهیه:
لپه ی خیس کرده را یک ساعت بپزید، سویا را نیز به مدت نیم ساعت با آب و زردچوبه و برنج جداگانه پخته، پس از پخته شدن، لپه، عدس و سبزیها را به آن اضافه کنید و به مدت 45 دقیقه با حرارت ملایم طبخ دهید، باید مراقب باشید که ته نگیرد و با فاصله ای نه چندان زیاد آنها را به هم بزنید پس از آماده شدن با روغن زیتون نوش جان شود.
 
نکته:این طریقه ی پخت گیاهی آش لپه است در صورت تمایل می توانید به جای سویا از گوشت نیز استفاده کنید.
 
سه شنبه 19 مهر 1390برچسب:, :: 12:42 :: نويسنده : مریم

این مخلوط، برای پوست‌های خشک و دارای چین و چروک مناسب می‌باش.

مواد لازم:
آرد جوانه‌ی گندم ۱ قاشق سوپخوری
خامه ۱ قاشق سوپخوری
عسل ۱ قاشق چایخوری
روغن هسته‌ی انگور ۱ قاشق چایخوری

روش تهیه:
مواد یاد شده را، به کمک قاشقک چوبی، خوب با هم مخلوط کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس مجدداً مخلوط کنید. ‌آن‌گاه پوست گردن و صورت را تمیز نمائید و از این مخلوط روی آن بمالید. تماس این مخلوط با پوست پلک مانعی ندارد. پس از ۲۰ دقیقه، گردن و صورت را با آب ولرم بشوئید. بهتر است در این مدت، در حالتی راحت، نشسته یا درازکش باشید.

برطرف کردن کک‌ومک با گوجه‌ فرنگی

با آمدن فصل تابستان بسیاری از خانم‌ها و آقایان از افزایش کک‌ومک روی صورت و گردن خود شکایت دارند. این کک‌ها که به دلیل بلند شدن روزها و افزایش مدت زمان تابش خورشید در تابستان بیشتر دیده می شود به‌راحتی با کمک درمان‌های خانگی قابل کنترل است. یکی از ساده‌ترین شیوه‌های برطرف شدن این لک‌ها از روی صورت و گردن استفاده از گوجه‌ فرنگی له شده بر سطح پوست است. کافی است یک گوجه‌فرنگی له شده را روی پوست گردن و صورت خود بمالید و اجازه دهید به‌مدت ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند. گوجه کمک می کند تا لک‌های قرمز رنگ کک‌ومک از صورت و گردن شما محو شود. بهتر است این شیوه را ۳ بار در هفته در طول تابستان تکرار کنید.

این ماسک را پیش از مهمانی بزنید

درصورتی که وسط هفته به یک مهمانی دعوت شده‌اید و مجبورید پس از انجام کار روزانه یا برگشتن از سرکار برای مهمانی آماده شوید، بهتر است از ماسک زرده تخم‌مرغ و عسل استفاده کنید. قراردادن این ماسک به‌مدت ۴ دقیقه روی صورت به شما کمک می‌کند خستگی و تیرگی پوست‌تان که ناشی از کار و فعالیت‌های روزانه است از بین برود. برای تهیه این ماسک یک عدد زرده تخم‌ مرغ را با یک قاشق غذاخوری آردجو و۴ دقیقه با آب ولرم آن را بشویید.

پاکسازی پوست با عسل و توت فرنگی

اگر در گروه افرادی قرار می‌گیرید که هر روز از منزل خارج می‌شوید و مجبورید مسافت طولانی را در سطح شهر طی کرده و از میان دود انواع و اقسام اتومبیل‌ها و خودروها به محل کار خود برسید، بهتر است تا فرصت دارید از ماسک توت فرنگی که یکی از مفیدترین میوه‌های تابستانی است، بهره ببرید. بسیاری از درمانگران استفاده از ماسک توت فرنگی تازه را راه حل مناسبی برای پاکسازی پوست و مبارزه با انواع آلودگی‌های محیطی که به مرور موجب بروز بیماری‌ها و انواع جوش‌ها در پوست صورت می‌شود، می‌دانند. برای تهیه این ماسک کافی است ۶ توت‌فرنگی له شده را با ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری خامه ترکیب کنید و این ترکیب را روی صورت خود به‌مدت ۲۰ دقیقه بگذارید. استفاده از این  به‌ مدت یک هفته علاوه بر پاکسازی پوست و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های پوست موجب افزایش شادابی و نشاط پوست نیز می‌شود.

 

دو شنبه 18 مهر 1390برچسب:, :: 12:7 :: نويسنده : مریم

رنگ‌های زنده، دارای ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای هستند که می‌توانند تنها با چند ترکیب خاص،‌ فضای شما را دگرگون کرده و محیط را برای شما آرامش‌بخش و مطلوب جلوه دهند. هنگام انتخاب رنگ‌های زنده باید به خاطر داشته باشید که انتخاب آن‌ها فقط در سطوح بزرگ (مثلا دیوارها) جلوه پیدا می‌کند و نباید تنها به استفاده از یک کاناپه یا قفسه‌ای رنگین در گوشه‌ای از یک اتاق بسنده کنید. در واقع بهترین روش استفاده از رنگ‌های زنده، ایجاد فضایی آکنده از این رنگ های دلربا در تمامی جوانب یک اتاق است.
فضاهای که با  زنده آراسته می‌شوند، نیاز به نورسازی دارند، به ویژه نور طبیعی؛ ولی نور چراغ‌های هالوژن نیز برای چنین فضاهایی مناسب است. البته اگر در خانه فضاهای کم‌نوری دارید، استفاده از زمینه‌های متناسب رنگ های طلایی، فضای شما را نورانی و گرم جلوه می دهند.
یک اتاق بسیار کوچک نیز می‌تواند با رنگ‌های زنده از نمای ویژه‌ای برخوردار شود. در به کارگیری این‌گونه رنگ‌ها، هر چه سطح صاف و یک‌دست‌تر باشد، نمای زیباتری را خلق می‌کند. نکته دیگر اینکه، تکرار این رنگ‌ها در اجرای دکوراسیون، آنها را تکمیل می‌کند و به حداکثر میزان خواهد رساند. به عبارت دیگر، این رنگ‌ها، فقط مخصوص استفاده در برخی از مکان‌ها یا حتی به عنوان یک نقطه مکث یا تاکید در به کارگیری خود نیستند، بلکه این قابلیت را دارند که در همه جا و حتی در چندین جای منزل، در کنار یکدیگر، سطوح دیوار و وسایل به کار روند. حتی گاهی اوقات استفاده از رنگ‌های متضاد در کنار این رنگ‌ها، نتیجه‌ای جذاب و چشم‌گیر می‌آفریند.
رنگ طلایی، یکی از رنگ‌های زنده و شفاف در دکوراسیون است. استفاده از رنگ در وسایل منزل باعث بیدار شدن احساسات و سرزندگی می‌شود و به شما نیرو می بخشد تا آن‌چه را که باعث رضایت خاطرتان می‌شود پیدا کنید.
چنانچه فضای منزل‌تان را با رنگ‌های طلایی بیارایید متوجه می‌شوید که چقدر اتاق‌های خانه دلباز و روشن می‌شوند. فضای خانه با استفاده از رنگ‌های طلایی، زرد، شکلاتی و قهوه‌ای کم‌رنگ درخشش خاصی پیدا می‌کند و اتاق‌هایتان جلوه‌ای خاص به خود می‌گیرند. گویی که تابش نور خورشید در تمام ساعات روز، در خانه شما گسترده است. رنگ طلایی در کنار قهوه‌ای، هماهنگی بسیار خوبی دارد. مبلمان راحتی، فرش‌ها، پرده‌ها و کوسن‌ها، در اتاقی با ترکیب رنگ طلایی و قهوه‌ای بسیار شکیل هستند؛ به‌خصوص اگر جنس کوسن‌های خود را از مخمل قهوه‌ای یا شکلاتی انتخاب کنید تا تاثیرشان در دید بیشتر شود.
رنگ طلایی دارای طیف‌های رنگی سرد و گرم است. سایه‌های طلایی گرم شامل رنگ‌مایه‌های مسی، کاراملی و… است و رنگ‌های طلایی سرد شبیه به پوست لیموعمانی که رنگی بسیار سنگین و پرجلوه است، دیده می‌شود. طلایی سرد هنگامی که با رنگ‌هایی مثل فندقی یا عنابی که از خود سایه‌های قرمز ساطع می‌کنند ترکیب شود، منظره‌ای بسیار خیره‌کننده خلق می‌کند.
برای اتاق‌های تاریک، زرد آفتابی، کرم روشن با ته‌مایه طلایی بسیار مناسب است زیرا سردی و یکنواختی را از بین می برد، باعث روشنی فضا شده و انسان را شاد و زنده‌دل می‌کند.

ترکیب طلایی و قرمز در میز ناهارخوری:

پذیرایی و نشیمن
رنگ طلایی اگر در اتاق خواب و نشیمن با رنگ‌های سفید و قهوه ای ترکیب شود، صحنه بسیار جذابی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. تصور کنید اتاق پذیرایی منزل شما دارای پرده‌های مسی، دیوارهای طلایی مایل به عسلی و سقف سفید رنگ است؛ پارچه‌های رومبلی این پذیرایی به رنگ فندقی انتخاب شده که بر روی آن کوسن‌های ترکیبی شکلاتی سفید قرار داده شده‌اند. هنگامی که وارد این مکان می‌شوید، فضایی بسیار شیک و با ابهت را در پیش رو دارید و در آن حس بسیار زیبایی خواهید داشت.
یک ترکیب زیبای دیگر نیز برای اتاق نشیمن، دیوارهایی به رنگ کرم روشن، با مبلمان راحتی به رنگ طلایی سرد (پوست لیمو عمانی) در جلوی میز تلویزیون است. در چنین طراحی دکوری می‌توانید در پشت میز تلویزیون، پرده‌های عنابی رنگ بیاویزید و کف اتاق را نیز با فرش‌های تزئینی (ابریشم مصنوعی) به رنگ فندقی بپوشانید. حال شما یک خصوصی دارید که می‌توانید ساعات خوشی را با خانواده در آن سپری کنید.
استفاده از رنگ طلایی، دارای ترکیبات متعددی در مکان های مختلف است که مثال‌های اندکی برای شما در این زمینه آورده شد، امید است که بتوانید در کنار این رنگ آرامش مطلوب خود را تجربه کنید.

یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 12:41 :: نويسنده : مریم

دانستن نکات زیر درباره استفاده بهینه از رنگ‌ها خالی از فایده نخواهد بود…

برای لاغر شدن ، از بشقاب و رومیزی آبی رنگ استفاده کنید. رنگ آبی اشتها را کم می‌کند .
اگر مضطرب هستید و فشار عصبی طاقت شما را بریده است، از رنگ سبز استفاده کنید. رنگ سبز آرامبخش است و فشار خون را کاهش می‌دهد .

اگر بی‌حال و حوصله هستید، رنگ نارنجی را انتخاب کنید، هنگام استحمام صبحگاهی از حوله ابزار نارنجی استفاده کنید، رنگ نارنجی بی‌حالی شما را از بین می‌برد .
اگر از کم خونی رنج می‌برید، میوه‌های قرمز رنگ مانند گیلاس ، توت فرنگی و گوشت قرمز مصرف کنید .

افراد افسرده لباس زرد رنگ بپوشند. غذاهای زرد بخورند و رنگ زرد را اطراف خود بجویند. رنگ زرد سطح انرژی را بالا برده و مانع افسردگی می‌شود .
اگر کم خواب هستید وسایل اتاق خواب را به رنگ بنفش درآورید یا از چراغ خواب به رنگ بنفش استفاده کنید. رنگ بنفش آرامش دهنده و خواب‌آور است .
اگر مشکلی پیش روی شماست، از رنگ نیلی استفاده کنید، رنگ نیلی کمک می‌کند تا بهتر بیندیشید

یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 10:38 :: نويسنده : مریم
طراح مراسم عروسی خود باشید ! عروسی قرمز !
ما در این مقاله قصد نداریم درباره لباس عروس و داماد صحبت کنیم بلکه می خواهیم درباره طراحی مراسم عروسی پیشنهاداتی رو به شما بدهیم تا ...

 


ادامه مطلب ...
شنبه 16 مهر 1390برچسب:, :: 13:6 :: نويسنده : مریم
جدیدترین مدل های شومینه های مدرن !
اگر می خواهید یک شومینه مدرن به خانه و یا ویلای خود اضافه کنید تا هم گرم شوید و هم آرایش متفاوتی به فضای داخلی خانه خود بدهید با ما همراه شوید .



کم کم هوای پاییزی همه رو به فکر خرید وسایل و لوازم گرم کننده می اندازد . اگر شما از جمله افرادی هستید که می خواهند یک شومینه مدرن به خانه و یا ویلای خود اضافه کنند تا هم گرم شوند و هم آرایش متفاوتی به فضای داخلی خانه خود بدهند در این مقاله با ما همراه شوید تا جدیدترین مدل های مدرن شومینه را ببینید .

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
شنبه 16 مهر 1390برچسب:, :: 13:4 :: نويسنده : مریم
چطور بوی نم خانه‌های قدیمی را از بین ببریم؟
این بوی ناخوشایند کپک، سردی و رطوبت را با مواد طبیعی که جاذب و خنثی‌کننده آن هستند، از بین ببرید.


ادامه مطلب ...
شنبه 16 مهر 1390برچسب:, :: 13:1 :: نويسنده : مریم

BathroomStainless-steel vessel sinkbathroom with red chairs

جمعه 15 مهر 1390برچسب:, :: 16:2 :: نويسنده : مریم
توصیه‌های ساده برای آرام‌سازی ذهن
با رعایت توصیه‌هایی بسیار ساده می‌توانید همواره زندگی سالم و شادابی داشته باشید....


این توصیه‌ها می‌تواند برای هر سن و سالی مفید باشد. به یاد داشته باشید كه هیچ وقت
برای اصلاح و بهبود روش زندگی دیر نیست.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، زمانی كه دچار استرش یا اضطراب و دلشوره می‌شوید اقدامات زیر را انجام دهید:

- درخواست كمك از دیگران در صورت نیاز

- مشغول شدن به انجام كاری ترجیحا كار مورد علاقه مانند كتاب خواندن، باغبانی و ...

- صحبت كردن با دوستان و اقوام و دیدار با دوستان و آشنایان

- خارج شدن از خانه برای مدت كوتاه و یا قدم زدن در پارك

- ورزش كردن

- انجام تمرینات آرام سازی: در این تمرین، عضلات به ترتیب از سر به طرف پا یا برعكس سفت می‌شود 10 تا 15 ثانیه در این حالت نگه داشته و بعد به آرامی شل می‌شود. این سفت و شل شدن عضلات تاثیر خوبی بر آرامش ذهن می‌گذارد.

روش تمرینات آرام‌سازی

- ابتدا به یك مكان خلوت بروید، روی صندلی بنشینید و پشت خود را صاف نگه دارید. كف پاها را روی زمین بگذارید و دست‌ها را روی ران قرار دهید.

- ابروها را تا جایی كه می‌توانید به طرف بالا بكشید و در این حالت نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید.

- چشم‌ها را محكم ببندید و پلك‌ها را روی هم فشار دهید و در این حالت نگه دارید. سپس به آهستگی چشم‌ها را باز كنید.

- زبان خود را به سقف دهان فشار دهید آن را چند ثانیه نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید.

- دندان‌های خود را به سقف دهان فشار دهید. آن را چند ثانیه نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید. در صورتی كه دندان مصنوعی دارید این حركت را انجام ندهید.

- لب‌ها را به هم فشار دهید و چروك كنید. چند ثانیه نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید.

- شانه‌ها را بالا بكشید و سفت نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید.

- دست راست را مشت كنید و ساعد را روی بازو خم كنید و محكم فشار دهید. در این حالت نگه دارید و سپس به آهستگی رها كنید. این حركت را با دست چپ نیز انجام دهید. یك نفس عمیق بكشید و ریه خود را از هوا پر كنید و نفس خود را حبس كنید و در این حالت به شكم خود فشار آورید. سپس به آهستگی نفس خود را بیرون دهید و ریه را كاملا خالی كنید.

- كتف‌ها را تا جایی كه می‌توانید به عقب ببرید و فشار دهید و در این حالت سفت نگه دارید، سپس به آرامی رها كنید.

- پای راست را صاف نگه دارید و پنجه پا را به طرف بیرون بكشید و در این حالت نگه دارید. بعد پنجه پا را به طرف خود خم كنید و پا را سفت در این حالت نگه دارید. سپس به آهستگی پا را زمین بگذارید. این حركت را با پای چپ تكرار كنید.

- زانوی راست را خم كنید و ران را تا جایی كه می‌توانید بالا بیاورید و سفت نگه دارید، سپس به آهستگی پا را زمین بگذارید. این حركت را با پای چپ تكرار كنید.

بنا براعلام اداره سالمندان وزارت بهداشت، این تمرینات را روزی یك تا دو بار انجام دهید.

 
جمعه 15 مهر 1390برچسب:, :: 13:28 :: نويسنده : مریم
ست های کودکانه به سبک پاییزه!
در انتخاب لباسهای پاییزه حتما از رنگهای غلیظ و پر انرژی برای لباس بچه ها استفاده کنید تا در هوای سرد گرم و پر انرژی باشند
 


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 14 مهر 1390برچسب:, :: 20:18 :: نويسنده : مریم
30 ایده دکوری زیبا برای شروع فصل پاییز !
با استفاده از میوه های زیبای این فصل پاییز رنگ رنگ را به دکور داخلی منزلتان دعوت کنید .

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 13 مهر 1390برچسب:, :: 13:13 :: نويسنده : مریم

 

هنگام خرید از سوپرمارکت مراقب اینها باشید !!
افراد توجه داشته باشند که حتماً از نوع بسته‌بندی شده آن استفاده کرده و همچنین آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند و...
 
 
 

یک متخصص شیمی مواد غذایی در دانشکده داروسازی زنجان، نسبت به مصرف شیر خام  به ویژه در فصول گرم سال هشدار داد و گفت: عامل بیماری‌زای استافیلوکوک که در شیر خام به خوبی رشد می‌کند با پاستوریزاسیون نیز از بین نمی‌رود.

 مهران محسنی افزود: ورود این عامل بیماری‌زا به بدن انسان موجب بروز عفونت غذایی و عوارض ناشی از عفونت می‌شود.
 
 
 
وی، کامپیلرباکتر را از دیگر ارگانیسم‌های بیماری‌زا عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به این که این باکتری در جگر مرغ به وفور یافت می‌شود، افراد توجه داشته باشند که حتماً از نوع بسته‌بندی شده آن استفاده کرده و همچنین آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند.
 
محسنی، تب ، سردرد و دردهای ماهیچه‌ای را از علائم بیماری ناشی از کامپیلرباکتر عنوان کرد و گفت: در صورت بروز این بیماری، فرد باید به طور کامل مداوا شود چرا که با عدم درمان کامل، عامل بیماری‌زا به مدت یک سال در بدن فرد باقی می‌ماند.
 
 
 
متخصص شیمی مواد غذایی در دانشکده داروسازی زنجان، نسبت به تهیه گوشت چرخ کرده و همچنین طبخ کامل آن نیز هشدار داد و افزود: باکتری بیماری‌زای یرسینیا در فرآورده‌های دامی یافت می‌شود و با باقی ماندن این باکتری در چرخ گوشت‌های قصابی با هر بار استفاده از چرخ گوشت، گوشت‌های چرخ‌کرده آلوده می‌شوند.
 
وی، ورود این باکتری را به بدن موجب تورم روده دانست و اظهار کرد: در بسیاری از مواقع نیز دل ‌پیچه‌های ناشی از ورود این باکتری به داخل روده‌ها با آپاندیسیت اشتباه گرفته می‌شود.
 
 
 
محسنی همچنین خطر استفاده از کنسروهای فاسد را عنوان کرد و گفت: عامل بیماری‌زای کلستیردیوم که منجر به بیماری بوتولیسم می‌شود، میکروارکانیسمی است که در قوطی‌های کنسرو تکثیر می‌شود.
 
وی سرعت عمل این عامل بیماری‌زا را در فلج و به خصوص فلج اندام‌های تنفسی موثر دانست و تأکید کرد: از مصرف کنسروهایی كه قوطی آنها برآمده خودداری و کنسروها را به مدت 20 دقیقه در آب بجوشانید.
 
این متخصص همچنین یادآور شد: در صورت اطمینان به فاسد بودن کنسروها، آنها را جوشانده سپس دور بریزید چرا که رها کردن کنسرو آلوده در سطل زباله و یا طبیعت، موجب انتقال باکتری کلستیردیوم می‌شود.
 
 
 
وی در ادامه، باکتری باسیلوسراوس را از دیگر عوامل بیماری‌زای موجود در گرد و غبار هوا عنوان کرد و افزود: با توجه به این که این باکتری در هوا وجود دارد باید توجه داشت که مواد غذایی بدون پوشش مناسب در معرض باد و هوای آزاد قرار نگیرد.
 
محسنی، اسهال و استفراغ را دو عارضه شایع ناشی از این باکتری دانست و خاطرنشان کرد: خورش‌ها، مستعدترین مواد غذایی در آلوده شدن با باکتری باسیلوسراوس هستند.
 
 

 

سه شنبه 12 مهر 1390برچسب:, :: 14:12 :: نويسنده : مریم
برای لاغر شدن، شام را جدی بگیرید!
بسیارند افرادی که حجم وعده شام‌شان را به حداقل می‌رسانند و یا حتی هیچ کربوهیدراتی را در وعده شامشان قرار نمی‌دهند، و سر گرسنه بر بالین می‌گذارند.


خیلی از افرادی که از افزایش وزن رنج می‌برند می‌دانند که برای کاهش وزن می‌بایست مقدار غذای دریافتی خود را محدود نمایند، ولی مشکل اینجاست که نمی‌دانند چگونه باید مقدار غذای دریافتی خود رادر طی روز تنظیم نمایند.


بدن انسان برای تندرستی و عملکرد مطلوب، نیازمند رژیمی متوازن شامل تمام گروه‌های غذایی است و یکی از این گروه‌های غذایی، کربوهیدرات‌ها (شامل: نان، برنج و غلات) هستند.


برخی چنین می‌پندارند که در رژیم لاغری می‌بایست اکثر کربوهیدرات مورد نیازشان را در طی صبح تا بعد از ظهر دریافت کنند و در مقابل کربوهیدرات وعده شامشان را به حداقل برسانند. بسیارند افرادی که حجم وعده شام‌شان را به حداقل می‌رسانند و یا حتی هیچ کربوهیدراتی را در وعده شامشان قرار نمی‌دهند، و سر گرسنه بر بالین می‌گذارند.


یک مطالعه اخیر برگرفته از ژورنال Obesity به بررسی اثر رژیم کاهش وزنی که اکثر کربوهیدرات آن در وعده غذایی شام گنجانده شده بود، بر روی یکسری از پارامترها از جمله پارامترهای مرتبط با وزن بدن پرداخت.


در این مطالعه 78 افسر پلیس چاق (با نمایه توده بدنی >30) به طور تصادفی برای مدت 6 ماه به دو گروه آزمایش و کنترل تخصیص یافتند (در گروه آزمایش، رژیم لاغری به صورتی تنظیم شده بود که اکثر کربوهیدرات دریافتی آن در وعده غذایی شام گنجانده شده بود). شاخص‌های مورد مطالعه در ابتدا، هفته اول و نیز 3 و 6 ماه پس از شروع مطالعه در افراد شرکت کننده مورد بررسی قرار گرفت.


نتایج بررسی‌ها حاکی از آن بود که کاهش وزن و کاهش محیط دور کمر و بافت چربی، در گروه آزمایش (که اکثر کربوهیدرات رژیم غذایی در وعده شام گنجانده شده بود)، بیشتر بود. همچنین شدت گرسنگی در گروه آزمایش کمتر بود، و بهبودهایی در سطوح انواع فاکتورهای خونی (اعم از: قند خون ناشتا، میانگین غلظت انسولین خون، مقاومت به انسولین، کلسترول تام خون، کلسترول HDL و LDL، پروتئین C-reactive، - آلفاTNF، اینترلوکین 6 ) در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل مشاهده شد. همچنین شواهد مطالعه حاکی از آن بود که رژیم غذایی گروه آزمایش نسبت به رژیم غذایی گروه کنترل، در تعدیل غلظت هورمون‌های تأثیر گذار بر وزن بدن (لپتین و آدیپونکتین)، مؤثرتر بود.

بنابراین در رژیم غذایی لاغری باید به موارد ذیل توجه نمایید:


1-هیچ وعده‌ی غذایی حتی وعده‌ی شام را حذف ننمایید. چرا که در طولانی مدت برای شما قابل ادامه و کاهش وزن شما مستمر نخواهد بود.

2-هیچ گروه غذایی حتی کربوهیدرات‌ها را از سبد غذایی خود حذف ننمایید. همان‌طور که اشاره شد مطالعات جدید نشان داده‌اند که حذف یک نوع گروه غذایی و یا این تصور که مواد نشاسته‌ای و کربوهیدراتی را باید کاملاً از سبد غذایی و به ویژه شام حذف نمود تا در رژیم کاهش وزن موفق بود، تصور غلط و نادرستی است.

3 -نباید وعده‌ی غذایی شام را دست کم بگیرید، بلکه بالعکس باید برای وعده‌ی شام نیز ارزش بسزایی قائل شوید و سهم مناسبی از کربوهیدرات مجاز دریافتی روزانه‌تان را به وعده غذایی شام اختصاص دهید.

4- در انتخاب کربوهیدرات مواد غذایی و نیز شام تاکید بر استفاده از کربوهیدرات‌های پیچیده و به ویژه مواد غذایی حاوی فیبر می‌باشد چرا که قطعاً در تأمین سلامت پایدار و نیز کاهش وزن مستمر موثر خواهد بود.

 
سه شنبه 12 مهر 1390برچسب:, :: 13:10 :: نويسنده : مریم

برخی از کودکان بیش از دیگران دچار خونریزی مکرر بینی می‌شوند. در اغلب موارد این خونریزی‌ها نه غیرمعمول است و نه خطرناک.
 

علل آغازگر رایج خونریزی‌های مکرر بینی شامل این موارد می‌شوند:

  • داشتن آلرژی یا دچار شدن به سرماخوردگی.
  • ضربه خوردن به بینی، دستکاری بینی، فین کردن شدید بینی.
  • قرار گیری به هوای خشک یا بخارات تحریک‌کننده.
  • داشتن ناهنجاری در ساختار بینی یا رشد بافتی غیرطبیعی درون بینی.
  • دچار بودن به بیماری مزمن که نیاز به مصرف داروهایی دارد که مخاط درونی بینی را خشک می‌کنند.

 

دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:, :: 14:0 :: نويسنده : مریم
16 تغییر کاربردی در خانه خود بدهید و قبل و بد آن را مقایسه کنید
اضافه کردن پنج ردیف کمد دیواری (که ارتفاع آن قابل تنظیم است) باعث می‌شود تا از فضای بالا و عمودی اتاق استفاده هوشمندانه‌ای شود و ...
 


ادامه مطلب ...
دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:, :: 13:37 :: نويسنده : مریم
جدیدترین مدل های شال گردن به پیشنهاد martha stewart!
Martha Stewart مارتا استوآرت برای پاییز و زمستان امسال این مدل های شال گردن ، دستکش و هدبند های بافتنی را به شما پیشنهاد می کند تا ...
 


ادامه مطلب ...
دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:, :: 13:32 :: نويسنده : مریم

White kitchen farmhouse sinkYellow living room with green accentsFarmhouse kitchenDining room with farmhouse tableWindow seat with pillowsBedroom with exposed beams and floral wallpaperWooden four-poster bedBathroom with country vanityLiving room with antique wall treatmentCountry kitchen with wood cabinet doorsBedroom with beaded-board3-season porch with country styleKitchen with antique-finish blue cabinetsBlue-and-white living roomWhite kitchen with colorful accents

یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:, :: 20:2 :: نويسنده : مریم
پاهایـم سـوزن سـوزن مـی شـونـد، دکـتـر!
آقای دکتر! پاهایم اجازه نمی‌دهند بخوابم. شب‌ها وقتی چشم‌هایم از فرط خستگی در حال بسته‌شدن هستند، کشمکش من و پاها شروع می‌شود؛...

 

 

سوزن‌سوزن می‌شوند، تیر می‌کشند، درد می‌گیرند و خلاصه تا از جایم بلند نشوم و تکانشان ندهم؛ بهتر نمی‌شوم.»...

اینها حرف‌های یک مراجعه‌کننده به روان‌پزشک نیست، بلکه صحبت‌های خانمی است که مشکل او را 5 تا 7 میلیون نفر دیگر در کشور دارند: «نشانگان (سندروم) پاهای بی‌قرار» اگر شما هم از کسانی هستید که پاهایشان دلیل اصلی بی‌خوابی‌شان است، این مطلب را بخوانید زیرا پاها می‌توانند شما را بی‌قرار و به کم‌خوابی مبتلا کنند.

نشانگان پاهای بی‌قرار چیست؟
نشانگان پاهای بی‌قرار، معمولا در شب و هنگام خواب ایجاد و باعث می‌شود بیمار در پای خود احساسی مبهم مثل قلقلک، سوزن‌سوزن شدن، تیر کشیدن، کشیده‌شدن یا حالت خزیدن پیدا كند. همین احساسات مبهم باعث می‌شود شخص فکر کند اگر پای خود را حرکت دهد، بهبود می‌یابد. البته حرکت دادن پا، حداقل برای مدتی کوتاه، باعث بهبود این حالت می‌شود. البته در بعضی از بیماران، هنگام خواب ممکن است پاها شروع به پریدن یا حرکت هم کنند. در واقع به همین دلیل نام این وضعیت را «نشانگان پاهای بی‌قرار» گذاشته‌اند.

این علایم معمولا حدود ساعت 5 صبح برطرف‌ می‌شود و فرد مبتلا می‌تواند بخوابد، ولی مشکل اساسی اینجاست که به خواب رفتن به تاخیر می‌افتد و بیمار در درازمدت دچارعوارض کم‌خوابی، احساس خستگی و خواب‌آلودگی طی روز می‌شود و اگر درمان نشود، حتی ممکن است روی شخصیت فرد مبتلا تاثیر بگذارد.
 

چه کسانی مبتلا می‌شوند؟
نشانگان پاهای بی‌قرار معمولا 7 تا 10 درصد مردم را گرفتار می‌کند. زنان بیشتر از مردان به این مشکل مبتلا می‌شوند به طوری که تعداد بیماران زن مبتلا به نشانگان پاهای بی‌قرار حدود 2 برابر مردان است. تقریبا یک چهارم خانم‌ها در 3 ماهه سوم بارداری دچار این مشکل می‌شوند. احتمال بروز نشانگان پاهای بی‌قرار با افزایش سن بالا می‌رود. این بیماری معمولا ارثی است و استرس، خستگی، مصرف الکل، سیگار و کافئین علایم آن را تشدید می‌کنند.

 
چرا پاها بی‌قرار می‌شوند؟
دلیل اصلی این بیماری هنوز کاملا روشن نیست. گاهی بیمار کمبود آهن دارد و با مصرف آهن علایم بهبود می‌یابد. کمبود منیزیم، اسید فولیک و ویتامینB12 نیز می‌توانند باعث ایجاد این بیماری شوند. در مواردی هم که بارداری باعث نشانگان پاهای بی‌قرار شده است، معمولا بعد از زایمان از بین می‌رود. برخی پزشکان معتقدند كمبود نوعی ماده شیمیایی به نام «دوپامین» در قسمت‌هایی از مغز كه مسوول كنترل پاها هستند، در ایجاد این بیماری نقش دارند.

به همین دلیل بعضی از بیماران با مصرف داروهایی كه میزان دوپامین را در مغز افزایش می‌دهند، بهبود می‌یابند. بیماری‌های مزمنی مانند نارسایی کلیوی، آرتریت روماتیسمی، دیابت، آسیب سلول‌های عصبی، کم‌خونی، بیماری تیرویید و پارکینسون هم به عنوان عوامل زمینه‌ساز ابتلا به نشانگان پای بی‌قرار شناخته شده‌اند.

این حالت ممکن است به دلیل عوارض ناشی از برخی داروها هم به وجود آید. در بیشتر افرادی كه به دلیل نشانگان پاهای بی‌قرار به پزشک مراجعه می‌کنند، هیچ‌یک از بیماری‌ها و مشکل‌های فوق پیدا نمی‌شود، بنابراین بسیاری از بیماران و حتی پزشکان گمان می‌کنند این نشانگان ریشه در مشکل‌های روحی دارد و اصطلاحا «از اعصاب است!» اما هنوز رابطه‌ای بین اختلال‌های روانی و ابتلا به این بیماری به اثبات نرسیده است.

 
همه چیز را بگویید
کلید تشخیص نشانگان پاهای بی‌قرار این است که علایم بیماری را به خوبی برای پزشک توضیح دهید. آزمایش و عکسبرداری خاصی نیاز نیست و تشخیص به کمک توضیحات بیمار و پس از رد کردن فرضیه ابتلا به سایر بیماری‌ها، انجام می‌شود. البته در برخی موارد ممکن است آزمایشی به نام پلی‌سومنوگرافی انجام شود که حرکات پاها را در طول خواب ثبت می‌كند.

 
مشکلی با درمان ساده
خوشبختانه اگر بیماری خفیف باشد (که در بیشتر بیماران چنین است)، نیازی به درمان نیست و فقط تغییراتی مختصر در زندگی برای سالم زیستن و خواب راحت می‌تواند باعث از بین رفتن علایم شود. این تغییرات در سبک زندگی عبارتند از: عدم مصرف الکل و کافئین و سیگار، ورزش و داشتن الگوی منظم و درست برای خواب. به كار بردن روش‌های ساده می‌تواند در بهبود علایم نشانگان پاهای بی‌قرار موثر باشد.

در برخی از بیماران شستشوی پاها با آب گرم و در برخی دیگر شستشو با آب سرد به بهبود کمک می‌کند. اگر به این بیماری مبتلا هستید، باید همه این راه‌ها را امتحان کنید تا متوجه شوید مشکل اصلی و راه‌حل چیست. ماساژ پاها، پرت‌کردن حواس قبل از خواب با تماشای تلویزیون یا مطالعه کتاب و تمرین‌های یوگا نیز می‌توانند موثر باشند. اگر این بیماری زندگی روزمره و زندگی بیمار را تحت تاثیر قرار داده باشد، تجویز دارو لازم است. در این موارد پزشك با توجه به وضعیت بیمار، داروهای حاوی دوپامین و داروهایی مثل گاباپنتین، کدیین و خواب‌آورها را تجویز می‌كند.
 
کدام پاها بی‌قرارند؟
معمولا پزشکان به‌سادگی نمی‌توانند بگویند کسی دچار نشانگان پاهای بی‌قرار است یا نه مگر اینکه دلایلی که ممکن است علایمی شبیه به این بیماری ایجاد کنند، کنار بگذارند. انستیتو ملی سلامت آمریکا در سال 2003 معیارهایی را اعلام کرد که برای تشخیص این بیماری، حتما باید در یک فرد وجود داشته باشند. این معیارها به صورت 4 پرسش مطرح می‌شوند که پزشک از بیمار می‌پرسد:

• آیا احساس می‌كنید مجبورید پاهای‌تان را حركت بدهید؟

• آیا با حرکت‌دادن پاها، احساس بهتری پیدا می‌کنید؟ آیا این احساس بهتر تا وقتی که پاها را تکان می‌دهید در شما می‌ماند؟

• آیا در زمان استراحت، علایم بدتر می‌شود؟ آیا وقتی مجبورید برای مدتی طولانی در یک جا بنشینید، مانند مواقعی که با هواپیما یا اتومبیل مسافرت می‌کنید، مشکل تشدید می‌شود؟

• آیا علایم بیماری هنگام عصر یا شب بدتر می‌شود؟

اگر پاسخ بیمار به هر 4 پرسش بالا مثبت باشد، به احتمال زیاد دچار نشانگان پاهای بی‌قرار است

 
یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:, :: 13:34 :: نويسنده : مریم
چگونه دکلره و دکاپاژ کنیم؟
دکلره یا دکلراسیون به زبان ساده یعنی برداشتن رنگ مو؛ که مخلوطی است از پودر دکلره و اکسیدان ۱۲ که با هم مخلوط می کنیم


ادامه مطلب ...
شنبه 9 مهر 1390برچسب:, :: 14:43 :: نويسنده : مریم
 5 غـذای مـو
خیلی از ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن ما هستند که کمبود آنها باعث تغییرات ظاهری و حتی ریزش موها می‌شود...
 
بسیاری از مردم گمان می‌کنند اگر ماده تقویتی به موهایشان بزنند مفید است در حالی که ساقه مو بافت مرده‌ای است...

 
باید آنچه تقویت‌کننده بدن و اعضای مختلف آن است را بخورید تا جذب شود و به استفاده مفید برسد. موهای ما نیاز دارند تا علاوه بر شست‌وشو و رعایت نکات بهداشتی و استفاده از شامپوهای مناسب برای سلامت و درخشندگی و حالت، تغذیه مناسبی هم داشته باشند. مصرف مواد غذایی زیر برای همه افراد به خصوص آنهایی که رژیم می گیرند، ضروری است:

 
1 حبوبات از جمله لوبیا و عدس بخش مهمی از موادی هستند که برای رشد و سلامت موها لازم‌ هستند. این مواد نه تنها سرشار از پروتئین‌اند (که لازمه رشد موهاست) بلکه دارای ‌آهن، روی و بیوتین هستند. کمبود ماده بیوتین باعث شکننده‌شدن موها می‌شود.

 
2 شاید خیلی از مردم نتوانند تصور کنند خشکباری مانند گردو و بادام و پسته چقدر می تواند روی سلامت موها تاثیر داشته باشد. افرادی که موهایی نرم و شکننده دارند، می‌توانند خشکبار بیشتری مصرف کنند. اگر تارهای موهایتان نازک است، می‌توانید برای ضخیم‌تر شدن و درخشندگی آنها خشکبار استفاده کنید.

خشکبار سرشار از ماده سلنیوم (ماده معدنی مهم برای سلامت پوست سر) است و موجب سلامت موها می‌شود. مغزها همچنین منبع روی هستند و کمبود روی در بدن باعث ریزش موها می‌شود.

 
3 گوشت مرغ و انواع ماکیان حاوی پروتئین است. کمبود پروتئین در بدن یا مصرف پروتئین‌هایی که کیفیت خوبی ندارند، باعث شکنندگی و ضعف ساختمانی موها و حتی تیره‌شدن آن می‌شود. گوشت مرغ همچنین سرشار از آهن است و همان‌طور که گفتیم، آهن برای تقویت موها لازم است.

 
4 تخم‌مرغ منبع بسیار غنی از پروتئین است و به دلیل اینکه ماده بیوتین و ویتامین B12 هم دارد، یک ماده مغذی برای رشد موهاست.

 
5 سعی کنید برای صبحانه بیشتر از نان تهیه‌شده از گندم و جو مصرف کنید. غلات به دلیل اینکه دارای روی، آهن و ویتامین‌های گروه B هستند، موهایتان را تقویت می‌کنند.

 
شنبه 9 مهر 1390برچسب:, :: 14:35 :: نويسنده : مریم
جمعه 8 مهر 1390برچسب:, :: 19:32 :: نويسنده : مریم
جمعه 8 مهر 1390برچسب:, :: 19:26 :: نويسنده : مریم

neutral metallic bedroomLiving room with white rugLiving room carpetstep 2: breakfast nookYellow living room with slipcoversOrange shag rugRug with patternDesk and area rugLaundry room afterCarpet living roomRed/white striped window shadesCarpetbedroom with lime green accentsLiving room carpet

جمعه 8 مهر 1390برچسب:, :: 19:19 :: نويسنده : مریم
این آرایش برازنده ی شما نیست!!
اکثراوقات دیده شده نظر نهایی که هر فرد در پایان کار روی شکل ظاهری خود داده است بسیار تاثیر گذار تر از زمانی بوده که به طور مطلق خود را در اختیار نظرات یک کارشناس زیبایی قرار داده است....
 
همه ی ما زمانی که هدفمان از انجام کاری مشخص نیست دچار شک و تردید و گاهی اشتباه خواهیم شد که این میتواند ما را به یک بی قید و بندی که خودمان هم متوجه ی آسیب آن نیستیم برساند.
یکی ازمهمترین موارد همین رسیدگی به شکل ظاهری افراد است که به تازگی تفاوتی نمیکند چه دختر و خانم باشد و یا پسر و آقا ..
 
امروزه معیارهای زیبایی افراد تغییر کرده و به جایی رسیده که گاهی در بعضی افراد می بینیم که بی هیچ اظهار نظری خود را بسیار مطمئن به دست پیرایشگر و آرایشگری سپرده اند تا بر اساس مد روز آنها را به هر شکل ممکن درآورد خواه به فرد بیاید یا خیر و این می تواند به مرور نه تنها از نظر شکل ظاهری بلکه احساسی و معنوی هم آسیبهایی به فرد برساند .
 
جدای از نطرهای کارشناسانه ای که می توان از یک متخصصص در زمینه ی آرایش و پیرایش کمک گرفت، بهترین کسی که می تواند به هر فرد کمک کند تا او بداند که چه چیز به او می آید یا خیر خود آن فرد است .
 
اکثر اوقات دیده شده که نظر نهایی که هر فرد در پایان کار روی شکل ظاهری خود داده است بسیار تاثیر گذار تر از زمانی بوده که به طور مطلق خود را در اختیار نظرات یک کارشناس زیبایی قرار داده است.
 
سوال دوست عزیز :
از رنگهای باز و روشن و شاد در آرایش استفاده می کنم اما گاهی ناهماهنگی آنها چهره ام را مصنوعی و سنم را بیشتر نشان می دهد این حد تعادل در رنگامیزی در میکاپ کجاست؟
 
پاسخ:
برای داشتن یک آرایش متعادل و به اندازه بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید :
 
1- داشتن یک پوست صاف و خوب با هر چهره ای اصل زیبایی شماست پس به پوستتان اهمیت دهید.
2- زدن چند برس ریمل به مژه ها برای چشمها کافیست تا آنها به جذابیت برساند .
3- زمانی که دوست دارید از رنگهای شاد برای میکاپ استفاده کنید، در پایان کار حتما با رنگ مات و کمرنگ همان رنگ شاد آن را بپوشانید قطعا آرایشتان شیکتر و زیباتر خواهد شد.
4- زیاد اطراف چشمها را با سایه های رنگارنگ نپوشانید حالت اصلی چشمها را حفظ کنید تا طبیعی و زیباتر به نظر آیید.
 
شما که با چنین میکاپ چشمی موافق نیستید؟!
 
 
5- رنگ پوست خودتان را حفظ کنید هیچگاه در صدد تغییر رنگ آن بر حسب مد و تبلیغات نباشید رنگ اصلی پوست شما بهترین رنگ انتخابی برای زیبایی شماست.
6- عادت کردن و عادت دادن چهره به آرایش نه تنها آسیبهای جدی به پوست، مو، چشمها و مژه ها خواهد رساند که گاهی نداشتن آن سبب می شود که شما چهره ی واقعی خود را فراموش کنید.
 
پنج شنبه 7 مهر 1390برچسب:, :: 10:53 :: نويسنده : مریم
علائم هشداردهنده سرطان تخمدان
پزشكان تاكید دارند شناسایی زودهنگام علائم سرطان تخمدان مانند بسیاری دیگر از بیماری‌ها، بهترین راه‌كار برای تشخیص به موقع بیماری و در نتیجه مقابله موثرتر با سرطان است...
 
دیلیجت سینگ، متخصص و دستیار رئیس بخش «تشخیص سرطان و برنامه پیشگیری» در بیمارستان «مموریال نورت وسترن» آمریكا در این باره تاكید كرد: در حال حاضر هیچ تست قابل اطمینانی برای تشخیص این سرطان در مراحل اولیه وجود ندارد و به همین دلیل زنان باید روی عادات و تغییرات بیولوژیك بدن خود متمركز شوند تا در صورت مشاهده هر تغییر غیرعادی، زودتر به پزشك مراجعه كنند.

 
به گزارش روزنامه ایندیا اكسپرس، سرطان تخمدان اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود، قابل درمان است. بسیاری از زنان می‌توانند پس از معالجه و بهبود سرطان، زندگی طولانی و رضایت بخشی داشته باشند.

 
زمانی كه گروهی از سلول‌های بافت تخمدان به طور غیرطبیعی رشد می‌کنند و از کنترل خارج می‌شوند و توده‌ای در این عضو تشکیل و تومور بوجود می‌آید تومورهای تخمدان ممکن است از نوع خوش خیم (غیرسرطانی) تا حدی بدخیم و یا بدخیم (سرطانی) باشند.

 
به گفته متخصصان زنان و مامایی، سرطان تخمدان یکی از شایعترین سرطان‌های زنانه است که متاسفانه در اکثر موارد در مراحل پیشرفته تشخیص داده می‌شود. بیماری اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود قابل علاج است اما در 75 درصد موارد به دلیل تشخیص دیرهنگام، سرطان پیشرفت می‌كند و امكان زنده ماندن بیمار تا مدت طولانی بسیار كمتر می‌شود.

 
دكتر سینگ در این مطالعه تاكید دارد كه بهترین اقدامات برای محافظت در برابر این سرطان عبارتند از:
- بكار گرفتن روش‌های پیشگیری

 
- آشنایی با فاكتورهای خطرزا

 
- آشنایی با علائم هشداردهنده احتمالی سرطان

 
بنا براین گزارش، مهمترین علائم اولیه و هشداردهنده سرطان تخمدان شامل:
- نامنظمی عادت ماهیانه كه معمولا اولین شكایت و دلیل مراجعه بیمار به پزشك است

 
- همزمان با بزرگ شدن تومور، تکرر ادرار وجود دارد

 
- بروز درد در ناحیه لگن

 
- یبوست و پس از مدتی تورم شکم

 
- درد شدید شکم در اثر خونریزی و یا پارگی و پیچ خوردگی تومور

 
- ایجاد علائم گوارشی مانند تهوع، سوزش سردل، نفخ شکم، سیری زودرس، کاهش وزن و بی اشتهایی كه در صورت متاستاز و نفوذ تومور به بافت‌های خارج از لگن و قسمتهای فوقانی شکم بروز می‌كنند.

 
آمارها نشان می‌دهد كه در 80 درصد موارد این سرطان بعد از 40 سالگی بروز می‌كند و احتمال ابتلا به آن با افزایش سن، تشدید می‌شود.

 
پنج شنبه 7 مهر 1390برچسب:, :: 10:53 :: نويسنده : مریم
3 روش تزئین میز غذا برای مهمان(+عکس)
با ایده های ساده و آسان ما میز شام بسیار زیبایی برای مهمان هایتان تزئین کنید. این ایده ما شامل یک میز قهوه است که دورتا دور آن از بالش و کوسن استفاده کرده ایم
 


ادامه مطلب ...
سه شنبه 5 مهر 1390برچسب:, :: 13:56 :: نويسنده : مریم
كم‌خواب‌ها از این جوانه بخورند
رفع بی‌خوابی، خستگی و اختلالات عصبی از خواص دارویی ...

 


یك كارشناس تغذیه گفت: رفع بی‌خوابی، خستگی و اختلالات عصبی از خواص دارویی جوانه گندم است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، یوسف نقیایی گفت: جوانه‌ها از مواد غذایی هستند كه در گروه سبزیجات محسوب می‌شوند، جوانه گندم سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است و ارزش غذایی بالایی دارد. تغییرات شیمیایی كه در هنگام جوانه زدن رخ می‌دهد باعث می‌شود املاح و ویتامین‌ها و پروتئین در آن افزایش یابد.

وی با اشاره به اینكه پودر جوانه گندم غنی از ویتامین E و B است، ابراز كرد: ویتامین E به عنوان یك آنتی اكسید در پیشگیری از اكسیده شدن كلسترول مفید بوده و باعث كاهش بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. همچنین جوانه‌ها دارای فیبر و سلنیوم و فینریوم هستند كه در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان به خصوص سرطان روده موثر شناخته شده‌اند و برای رفع یبوست مفید است.

این كارشناس در ادامه یادآور شد: جوانه گندم در درمان ریزش مو و ناراحتی‌های پوستی و شادابی پوست موثر است كه می‌توان آن را به عنوان ماسك جوانه گندم استفاده كرد و از سوی دیگر در زنان باردار و شیرده كه نیاز غذایی بالایی دارند حتما جوانه گندم باید در برنامه غذای‌شان گنجانده شود.

وی افزود: روغنی كه در دانه گندم وجود دارد در حین جوانه زدن به صورت اسید چرب در آمده كه قابل هضم است.

نقیایی همچنین به وجود ویتامین B به خصوص بی یك در جوانه که برای تعادل سیستم عصبی ضروری است اشاره و خاطر نشان كرد: این ماده غذایی برای رفع بی‌خوابی، خستگی و اختلالات عصبی افرادی كه از این موضوع رنج می‌برند، مفید است.

وی توصیه كرد: در مورد كودكانی كه دچار سوء‌تغذیه هستند، این ماده غذایی باید به صورت سوپ یا همراه سالاد در برنامه غذایی اشان گنجانده شود.

 
سه شنبه 5 مهر 1390برچسب:, :: 13:56 :: نويسنده : مریم
می خواهید پوستتان شفاف تر شود؟
جوش‌ها و لکه‌ها معمولا روی پوست صورت، گردن، شانه‌ها و جاهایی که غدد چربی وجود دارند ایجاد می‌شود....

 

 

تعداد کمی از افراد به این موضوع توجه می‌کنند اما شما با استفاده از روش‌های مختلف می‌توانید از ایجاد آکنه و جوش‌ها در پوست بدنتان جلوگیری کنید. برای آگاهی از پاکیزگی پوست بدن روش‌های زیر را به دقت اجرا کنید.

1.غذای مورد علاقه‌تان را بخورید
برخی از افراد معتقدند مصرف غذاهای چرب و شکلات، باعث ایجاد جوش می‌شوند. آکنه زمانی به وجود می‌آید که منافذ پوست به وسیله چربی بسته شوند. در این هنگام باکتری‌های عادی باعث عفونت می‌شوند. اگر مطمئن هستید که مصرف غذاهای چرب و شکلات منافذ پوستتان را مسدود می‌کنند از آنها دوری کنید اما در شرایط عادی لزومی ندارد به خاطر سلامت پوستتان از خوردن غذای مورد علاقه‌تان دوری کنید.

 
2.آب بخورید
نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز پوست بدنتان را سالم و شاداب نگه می‌دارد. همچنین مصرف غذای سالم، میوه و سبزی تازه نیز ویتامین‌های A و E را که برای سلامت پوست ضروری‌اند، تامین می‌کند. سبزیجات برگ‌سبز مانند کلم بروکلی سرشار از ویتامین E هستند. میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگی مانند کلم، طالبی، هلو و فلفل نیز سرشار از ویتامین A هستند.

 
3.آرایش غلیظ، ممنوع!
از لوازم آرایش چرب دوری کنید. این‌گونه از لوازم آرایش منافذ پوست را می‌بندند. لوازم آرایشی که با استفاده از موادمعدنی تهیه شده‌اند خیلی کمتر از لوازم آرایش چرب منافذ پوست را مسدود می‌کنند.

 
4.استفاده از لوازم آرایش بدون چربی
اگر مرتب آرایش می‌کنید از لوازم آرایش بدون چربی استفاده کنید. قبل از استفاده از لوازم آرایش صورتتان را با آب سرد شستشو کنید. فراموش نکنید پیش از خواب نیز پوستتان را از مواد آرایشی پاک کنید.

 
5.حمام آفتاب ممنوع
برخی از افراد معتقدند که حمام آفتاب گرفتن پوست را تمیز می‌کند. اما واقعیت آن است که اشعه خورشید خطر ابتلا به سرطان پوست، پیری زودرس و چین‌وچروک پوست را افزایش می‌دهد. هرگز جلوی آفتاب دراز نکشید و از داروهای ضدآکنه استفاده نکنید چون ترکیب این داروها و نور خورشید بسیار مضر است.

 
6.استفاده از کرم‌های ضدآفتاب بدون روغن
از ضدآفتاب‌هایی استفاده کنید که میزان محافظتشان در برابر نور خورشید (SPF) 15 یا بیشتر باشد. هنگام خرید این نوع کرم‌ها دقت کنید بدون روغن باشند تا از مسدودشدن منافذ پوست جلوگیری کنید. کرم ضدآفتاب را هر 2 ساعت یک بار به پوستتان بزنید.

 
7.عدم استفاده از مواد چرب‌کننده و حالت دهنده مو
اگر به موهایتان ژل می‌زنید و آن را به سمت صورتتان شانه می‌کنید، بدانید که این مواد منافذ پوستتان را می‌بندند. موهایتان را همیشه تمیز نگه دارید و از شامپوهای بدون روغن استفاده کنید. اگر موهایتان چرب است و هر روز سرتان را می‌شویید از اسپری برای حالت‌دادن به موهایتان استفاده نکنید.

 
8.استفاده از صابون‌های بدون روغن
صابون‌های بدون روغن نمی‌توانند منافذ پوست را مسدود کنند و باعث ایجاد آکنه و جوش‌های سر سفید و سیاه شوند. صابون‌هایی انتخاب کنید که روی جعبه‌شان کلمه «بدون چربی» قید شده باشد تا از مسدودشدن منافذ پوست جلوگیری کند. با استفاده از این صابون، دست‌ها، لباس‌ها و... را که با پوستتان در تماس هستند و می‌توانند محرک باشند را بشویید.

 
9.استفاده از کرم‌ها بر اساس توضیحات سازنده
حتما بر اساس دستورالعمل نوشته‌شده روی بسته‌بندی‌ها از پماد و کرم‌ها استفاده کنید. کرم‌ها را به وسیله پارچه پنبه‌ای یا کتان روی پوست صورت بمالید. اگر از دستتان برای این کار استفاده کنید به پوستتان صدمه وارد می‌کنید. دست‌های شما حاوی چربی‌هایی هستند که می‌توانند تعداد آکنه و جوش‌های صورت را افزایش دهند. حتما پیش از آرایش کردن، صورتتان را به دقت بشویید.

 
10.دوری موها از صورت
اگر موهای‌تان بلند است هنگام خواب آنها را پشت سرتان ببندید تا پوست صورتتان را تحریک نکند. سعی کنید در طول روز نیز این کار را انجام دهید. به خاطر داشته باشید مو حاوی روغن‌هایی است که می‌تواند منافذ پوست را ببندد و باعث ایجاد آکنه، جوش‌های سر سیاه و سفید شود.

11.به صورتتان دست نزنید
دست‌زدن و مالش‌دادن صورت می‌تواند تعداد آکنه‌های صورت را افزایش دهد. هرگز دست‌هایتان را به صورتتان تکیه ندهید و از صورتتان برای نگه داشتن تلفن همراه استفاده نکنید. دست‌ها و تلفن همراه حاوی روغن‌هایی هستند که پوست صورت را تحریک می‌کنند. عرق بدن نیز می‌تواند باعث ایجاد آکنه شود. حتما بعد از اینکه عرق کردید، دوش بگیرید تا پوست بدنتان تمیز شود.

 
12.استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده فاقد چربی
پوست سالم مرطوب است. کرم مرطوب‌کننده فاقد چربی انتخاب کنید و به پوست صورتتان بمالید. این کرم کمک می‌کند ایجاد آکنه و جوش به تعویق بیفتد.

 
13.جوش را نترکانید
فشاردادن و ترکاندن جوش‌ها تنها مشکلات را افزایش می‌دهند. در مقابل این کار مقاومت کنید. این کار باعث می‌شود عفونت‌ها به نقاط دیگر پوست گسترش یابند و جوش‌های جدیدی ایجاد شوند.

 
14.استفاده مداوم و طبق دستور پزشک داروها
داروهای ازبین‌برنده آکنه یک شبه همه آکنه‌ها را از میان نمی‌برند. بیشتر درمان‌ها دست‌کم 8 هفته طول می‌کشند و معمولا 6 ماه زمان نیاز است تا پوست صورت شما عاری از آکنه شود. برخی اوقات پزشکتان توصیه می‌کند زمانی که پوست صورتتان عاری از آکنه است نیز از داروهای ضدآکنه استفاده کنید.این درمان نگهدارنده الزامی است. حتما داروها را طبق دستور پزشک استفاده کنید، در غیر این صورت عوارض فراوانی پوست صورتتان را تهدید می‌کند.

 
15.کنترل درمان آکنه توسط پزشک
هرگز با آکنه، جوش سر سیاه و لک و پیس زندگی نکنید. اگر درمان‌ها مفید نبوده به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا روش‌های درمانی دیگری را ارائه کند .

 
سه شنبه 5 مهر 1390برچسب:, :: 13:55 :: نويسنده : مریم

 

محققان هشدار دادند: کندي در راه رفتن خطر مرگ و مير ناشي از بيماريهاي قلبي را تشديد مي‌کند.
 

 

 


ايسنا نوشت: تحقيقات نشان مي‌دهد: سالمنداني که با سرعت پايين و به آرامي راه مي‌روند نسبت به ديگر همسالان خود که گام‌هاي سريعتري در حين پياده روي برمي‌دارند، حدود سه برابر بيشتر بر اثر ابتلا به امراض قلبي عروقي جان خود را از دست مي‌دهند.
تاکنون کارشناسان مي‌دانستند که سرعت راه رفتن با افزايش دفعات بستري شدن در بيمارستان و احتمال افتادن و در نتيجه آسيب‌ها و ناتواني‌هاي جسمي ارتباط دارد و اکنون محققان مي‌گويند؛ آرام راه رفتن رابطه قوي با افزايش خطر مرگ ناشي از بيماريهاي قلبي عروقي شامل سکته قلبي و مغزي دارد.
در اين مطالعه، محققان اطلاعات حاصل از يک پژوهش 5 ساله روي 3 هزار و 208 مرد و زن در گروه سني 65-85 سال را مورد بازبيني قرار دادند. در اين تحقيق که در نشريه آنلاين بريتيش مديکال منتشر شده، متخصصان سرعت راه رفتن را با استفاده از مجموعه‌اي از آزمايشات ارزيابي کردند. در طول اين دوره 209 نفر مردند.
محققان دانشگاه پيرومارکوري در فرانسه دريافتند: شرکت کنندگاني که پايين‌ترين سرعت را در راه رفتن دارند سه برابر بيش از ساير گروه‌ها در معرض خطر مرگ هستند.

 

دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:, :: 20:45 :: نويسنده : مریم

آيا ممكن است ورزش موجب افزايش وزن شود؟

 

اين يك موضوع جنجالي و بحث برانگيز است كه در نتيجه يك مطالعه بيان شد. آيا اين موضوع حقيقت دارد ؟ دكتر تيموتي چرچ در يك مطالعه در سال 2009 بر روي زنان يائسه نشان داده است كه كاهش وزن در زناني كه ورزش مي كردند بسيار كمتر از حد مورد انتظار و ميزان پيش بيني شده در آغاز مطالعه بود.

 

محققان مي گويند كه اين مسئله احتمالا مربوط به تاثير محرك ورزش بر اشتها است. هر چه كالري بيشتري بسوزانيد ميل بيشتري به خوردن پيدا مي كنيد. بنابراين رژيم غذايي متعادل هميشه اولين قدم براي كاهش وزن است.

 

ورزش زماني به كاهش وزن شما كمك مي كند كه به دقت مقدار غذاي دريافتي خود را كنترل كنيد.

 

اگر همزمان با فعاليت بدني اشتهاي شما افزايش يابد و مدام كالري بيشتري دريافت كنيد روند كاهش وزن مناسبي نخواهيد داشت.

فراموش نكنيد كه ورزش كالري مي سوزاند و طبيعتا به بدن شما فرم مناسبي مي دهد و اگر رژيم غذايي متعادلي داشته باشيد به خوبي به هدف خود دست مي يابيد.

در اينجا يك سوال ديگر هم وجود دارد و آن اينكه آيا عضلاتي كه استفاده نمي شوند به چربي تبديل مي شوند؟

ورزش و چاقی

 

در واقع نه ، بافت عضله و بافت چربي دو بافت مجزا هستند. اما اگر يك فرد ورزشكار و عضلاني ناگهان ورزش را متوقف كند و به اندازه قبل غذا بخورد سلولهاي بافت عضلاني او چروكيده شده و سلولهاي بافت چربي متورم و پر تر مي شوند.

 

به دليل كاهش حجم بافت عضلاني در عوض افزايش بافت چربي در آغاز اين فرايند ممكن است ترازو تغييري در وزن نشان ندهد. اما مدتي بعد افزايش وزن قابل مشاهده شده و شكل بدني فرد را به هم خواهد زد.

 

براي اينكه اطمينان حاصل كنيد كه چنين اتفاقي براي شما نمي افتد به ميزان متعادلي غذا بخوريد و با ورزش كردن با شدت و تناوب مناسب ، توازن و تعادل صحيحي در بافتهاي عضلاني و چربي بدنتان برقرار كنيد.

دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:, :: 20:32 :: نويسنده : مریم

 

فواید شنا

 

ورزش شنا يكي از محبوب ترين ورزشها در بين اقشار مختلف مردم است. فردي كه شنا مي كند، نه تنها از اين طريق احساس راحتي و نشاط مي كند بلكه در اثر شنا كردن قابليتهاي جسماني خود را از قبيل استقامت دستگاه گردش خون و تنفس، قدرت، سرعت و انعطاف پذيري مفاصل شانه و مچ پا افزايش مي دهد. ورزش شنا ورزشي است كه از سن نوزادي تا سن كهنسالي ميتوان آنرا انجام داد و به طور كلي ورزشي است كه هيجان و اضطراب را كاهش داده، عضلات را قوي و محكم كرده و بدن را نرم و انعطاف پذير مي سازد و باعث مي شود كه فرد انرژيي بيشتري براي انجام كارهاي روزانه خود كسب كند.

 

 

 

 

تغييرات فيزيولوژيكي كه در اثر تمرينات استقامتي شنا در بدن بوجود مي آيد


 

تمرينات استقامتي به معني شناي مداوم در مسافتهاي طولاني مثل شناي 400 متر، 600 متر،800 متر،1400 متر و يا حتي مسافتهاي بيشتر مي باشد. يكي از امتيازهاي اين نوع تمرين اين است كه احتياج بدن را به دستگاه انتقال اكسيژن افزايش مي دهد و در نتيجه سبب تغييرات زير در بدن مي شود:

 

افزايش بازده قلب، كاهش ضربان قلب، افزايش كيفيت خون از نظر حمل مقدار بيشتري اكسيژن ذخيره شده، مقدار بيشتري گليكوژن در جگر و ماهيچه ها و افزايش تعداد ميتوكندريها در تارهاي ماهيچه اي.

 

 


 

ماهيچه هايي كه در شنا بكار گرفته مي شوند


 

در زير اسامي بعضي از ماهيچه هاي اصلي كه در مرحله جلو بردن يك شناگر در حركتهاي شنا از آنها استفاده مي شود ذكر شده است:

 

1. ماهيچه هاي پائين برنده دست: ماهيچه پشتي بزرگ، ماهيچه سينه اي بزرگ ماهيچه گرد بزرگ و سرطويل، ماهيچه سه سربازويي. اين ماهيچه ها باعث تقويت كشش دست در داخل آب مي شوند.

 

2. ماهيچه هاي گرداننده داخلي دست: ماهيچه سينه اي بزرگ، ماهيچه پهن پشتي، ماهيچه گرد بزرگ و ماهيچه تحت كتفي اين ماهيچه ها قسمت بالايي دست را به طرف داخل ميچرخانند. قوي شدن اين ماهيچه ها از نظر نگه داشتن آرنج در بالا كه در مرحله اول كشش دست در هر چهار شنا مفيد است، ضرورت دارد.

 

 


 

تمرينات سرعتي شنا و تغييرات فيزيولوژيكي حاصل از آن


 

تمرينهايي با حداكثر سرعت و فعاليت در مسافتهاي كوتاه را تمرينهاي سرعتي گويند براي مثال 10 بار و هر بار 25 متر و يا 50 متر شنا با حداكثر سرعت.

 

اين نوع تمرينها سبب افزايش قدرت انقباض ماهيچه( به جهت افزايش هماهنگي ميان دستگاه عصبي يا ماهيچه اي) و همچنين افزايش قدرت و مقدار ATP-PC ( آدنوزين تري فسفات و فسفات كرآتين) در ماهيچه مي شود كه خود سبب مي شود كه قدرت شناگر براي انجام تمرينهاي سرعتي افزايش يابد.

 

 


 

ايمني و بهداشت شناگران


 

مسافرت تابستاني به شهرهاي شمالي كشور و ديگر مناطق ديدني و سرسبز اغلب با شنا كردن در دريا و رودخانه ها همراه است. بخشي از مردم نيز استخرهاي شنا را جهت تفريح و سپري نمودن اوقات فراغت انتخاب مي كنند. اين در حالي است كه عمدتاً ايمني و بهداشت را هنگام شنا كردن به عنوان دو نكته اساسي در بيشتر مواقع كمتر مورد توجه قرار مي دهند. بد نيست بدانيم شنا كردن در دريا خطرات و مشكلاتي را همه ساله جهت مسافران دريا به وجود مي آورد. خطرغرق شدن در آب دريا صرفاً مخصوص كساني كه آشنايي كمتري با فنون شنا كردن دارند نمي باشد و ممكن است هر انسان بي احتياط و كم توجهي را تهديد كند. در زيرسطح زيبا و ديدني استخر نيز، موادشيميايي و بيولوژيكي فراواني وجود دارد كه ممكن است با اندكي غفلت متصديان و شناگران معضلات بهداشتي زيادي براي استفاده كنندگان به وجود آورد. عوامل محيطي، قارچ و جلبك، گازهاي شيميايي تشكيل شده در آب، ميزان درجه حرارت آب و محيط استخر، دفعات تخليه، كيفيت اوليه آب، ميزان PH و كلر آزاد آب همگي از عوامل موثر بر بهداشت استخر است.

 

 

 

 

فوايد شنا


 

آنچه ورزش شنا در سراسر دنيا زيرپوشش قرار مي دهد، طيف وسيعي از اقشار مردم علاقمند به ورزش و تحرك جسماني مي باشد عده اي از مردم به ورزش علاقمندند اما وقتي به ياد كوفتگي عضلاني ناشي از ورزش مي افتند، از انجام آن منصرف مي شوند و اصولاً علاقه اي به جنبش توأم با تعرق زياد و كوفتگي عضلاني ندارند. آنچه به اين افراد توصيه مي شود" ورزش در آب" است چرا كه به دور از تعرق زياد مي توانند نشاط و شادي ناشي از تحرك جسماني را به دست آورند.

 

ورزش در آب را مي توان به ورزشكاران و كساني كه در سطح بالايي از آمادگي جسماني هستند نيز توصيه كرد. همچنين براي كساني كه در فصل خارج از مسابقه، آمادگي خود را در سطح مطلوب حفظ مي كنند و يا اينكه بخواهند تمرينات اختصاصي براي افزايش قدرت و استقامت عضلاني خود بسته به رشته ورزشي كه به آن مي پردازند انجام دهند.

 

شنا را مي توان به كساني توصيه كرد كه پس از بهبودي نسبي از آسيب هاي فيزيكي ممكن است تا مدتها از انجام ديگر تمرينات محروم شده چرا كه از اين طريق مي توانند دوره درمان را سريع تر پيش برده و بهبودي حاصل نمايند.

 

زنان باردار از جمله افرادي هستند كه همواره در جستجوي ورزشي ملايم و مطلوب براي گذران اين دوران مي باشند. هر چند كه بسياري از نرمشها و ورزشهاي سبك ويژه اين دوران از سوي متخصصين معرفي شده است، اما آنچه به اين افراد در سراسر دنيا توصيه مي شود، ورزش در آب و انجام حركات ملايم در آن مي باشد. ورزش در آب علاوه بر آن كه شادي و نشاط بودن در آب را با خود دارد، سستي و كسلي ناشي از وزن زياد در اين دوران را به در كرده، مي تواند سبب بهبود وضعيت جسماني در اين قبيل افراد شود يك آمادگي جسماني خوب، مادر را در تحمل وزن رو به رشد جنين ياري داده، مي تواند با تقويت عضلات كمر و شكم، يك زايمان خوب و سالم را به ارمغان آورد. همچنين در دوران پس از زايمان، در برگشت عضلات به وضع اوليه قبل از زايمان بسيار موثر خواهد بود.

 

شنا براي كساني كه اضافه وزن دارند، ورزش فوق العاده مفيدي است چرا كه اين ورزش به دليل هوازي بودن در سوختن كالريهاي اضافي كه مي تواند منجر به اضافه وزن شود تأثير مطلوبي دارد. اين ورزش مي تواند تأثيري عمده در كم كردن استرسها داشته باشد. خاصيت ماساژ دهندگي آب آرامش خاطر و تمدد اعصاب را به انسان برمي گرداند. اين ورزش به همه كساني كه علاقه مند به بهبود وضعيت روحي و جسمي خود هستند، صرفنظر از سن، سابقه آمادگي جسماني و يا بيماري كه دارند توصيه مي شود. آنچه در اين مورد به افرادي كه به نوعي مشكل پزشكي عمده اي دارند، توصيه مي شود مشورت با پزشك و رعايت برخي توصيه ها پيرامون عدم انجام حركات خطرناك در مورد هر بيماري است.

 

اين ورزش بيشتر قسمت بالاتنه را درگير فعاليت مي كند. ماهيچه هاي كوچك بازوها در اثر ورزش شنا نسبت به ماهيچه هاي بزرگتر پا بيشتر به حركت گرفته مي شوند.تقويت عضلات و بهبود ظرفيت تنفسي، همچنين بالارفتن قدرت خون رساني قلب از ديگر فوايدي است كه مي توان براي ورزش شنا ذكر كرد.

 

 

فواید شنا

 

 

بهداشت شنا كردن


 

بسيار روشن است كه آب محيط عالي براي انتقال و رشد موجودات ذره بيني بيماري زايي است كه عامل بيماريهايي از قبيل تب تيفوئيدآ اسهال آميبي و باسيلي، هپاتيت، تبخال، ورم ملتحمه چشم و زرد زخم و غيره مي باشد.

 

اين قبيل موجودات ميكروسكوپي، محيطهاي گرم و مرطوب همراه با غذاي كافي را ترجيح مي دهند.

 

عوامل عفونت هاي ذيل در استخري با مراقبت ضعيف ممكن است وجود داشته باشد.

 

- عفونت هاي ويروسي و قارچي، مثل عارضه خارش پاي شناگران كه يك بيماري قارچي پوست است.

 

- عفونت چشم، گوش، گلو و بيني

 

- عفونت هاي بخش فوقاني تنفس

 

- عفونت هاي روده اي

 

 

 

 

آنچه شناگران در استخر بايد به آن توجه كنند


 

- قبل از ورود به استخر بدن خود را با يك شوينده مناسب شستشو دهيد.

 

- قبل از ورود به استخر پاي خود را در داخل حوضچه كلر قرار دهيد.

 

- به همه كساني كه به استخر مي روند توصيه مي شود پيش از ورود به استخر مثانه خود را تخليه كنند.

 

- از تف كردن، مضمضه كردن آب، شستن و خارج كردن ترشحات بيني و... خودداري كنيد.

 

- هنگام شنا كردن خلط گلوي خود را به آب استخر وارد نكنيد. ترجيحاً هنگام ابتلاء به بيماري توأم با خلط عفوني، به شنا نپردازيد.

 

- اگر بيماري پوستي از قبيل بيماريهاي قارچي قابل سرايت داريد به هيچ عنوان به استخر عمومي مراجعه نكنيد.

 

- بعد از استخر نيز بدن خود را شستو دهيد.

 

 

 

 

آنچه متصديان استخر بايد توجه كنند


 

- كلر آزاد باقيمانده استخر حداقل 2-5/1 ميلي گرم در آب باشد مقادير كمتر از اين ميزان ممكن است عواملي از قبيل كريپتوسپوريديوم را از بين نبرد.

 

- مرتباً محيط استخر را تميز كنيد و آب آن را به دفعات كافي تخليه و تعويض نمائيد.

 

- آب استخر را جهت وجود باكتريهاي كلي فرم و پسودوموناس كنترل كنيد، اين دو مي توانند شاخصهاي مناسبي جهت سنجش ميزان كارايي سيستم هاي ضدعفوني كننده و بهداشت آب باشند.

 

 

 

 

ايمني شناگران


 

نكات ايمني بايد در سالن استخر با نصب هشدارها و پيامهاي نوشته شده به اطلاع عمومي برسد. خودداري از دويدن در محيط استخر، شنا كردن در عمق متناسب با توانايي، شنا كردن و اجتناب از بازي و شوخي هاي خطرناك مي تواند ايمني نسبي افراد را تأمين كند. استفاده از وسايل مورد نياز جهت شنا از قبيل عينك، گوشي و دماغي را فراموش نكنيد.

 

چنانچه دچار خستگي و گرفتگي عضلاني شديد از شنا كردن در قسمتهاي عميق خودداري كنيد.

 

از شنا كردن در دريا هنگامي كه شرايط طوفاني وجود دارد پرهيز كنيد.

 

 

 

 

ايمني شنا در دريا و آنچه مسئولين بايد توجه كنند


 

- با مطالعه و بررسي جغرافيايي فضاهايي را براي شنا در نظر بگيرند كه حداقل پستي و بلندي و كمترين حفره آبي را داشته باشند.

 

- در كنار سواحلي كه مكان هاي مناسبي براي شنا هستند درمانگاههايي داير شود تا چنانچه فردي در حين شنا دچار عارضه شد، در همان مكان با كمترين امكانات درمان شود.

 

- خانواده ها را نسبت به بهره گيري مناسب از دريا آموزش دهند و در شبكه استاني راديو و تلويزيون نكات ايمني را به دفعات به مسافران دريا بازگو كنند.

 

- براي فضاهاي خصوصي كه در اختيار مسافران دريا قرار مي گيرند، تعرفه اي را مشخص كنند و نظارت بر امنيت مسافران در اين خصوص را جدي بگيرند

 

 

فواید ورزش شنا

 

 

آنچه يك شناگر بايد بداند


 

1)اشعه آفتاب و پوست صورت


 

به طور طبيعي همه شما دهقانان را ديده ايد. دهقاناني كه از صبح تا شب جلوي آفتاب زحمت مي كشند گندم مي كارند، مي چينند، و درو مي كنند، محصول برمي دارند و ... خواه ناخواه از اشعه آفتاب به طور دايم برخوردارند. آنها بدني سالم و بازوان قوي را دارا هستند . با اشتها غذا مي خورند، خوب مي خوابند، و كمتر مريض مي شوند. اما اگر سن آنها را بپرسيد، هرگز باورتان نخواهد شد، كه با صورت چين و چروك دار سن وسال آنها چقدر كمتر است! يك دهقان چهل ساله سالم از نظر چين و چروكهايي كه در صورت و دستها دارد، با يك شخص شصت ساله شهري به سختي تشخيص داده مي شود. زيرا پوست آنها تحت تاثير مستقيم اشعه آفتاب به تدريج نرمي و لطافت خود را از دست داده، و به اصطلاح" شاخي" شده است، و در نتيجه علايم پيري زودرس در آنها آشكار گشته است.

 

دكترمارشال ايتاليايي، در مورد تاثير زيان آور آفتاب روي پوست صورت به بررسيهاي دقيق پرداخته، و بامطالعه در پوست صورت افراد مختلف، و با كمك گرفتن از علم آمار نتيجه گيري كرده است كه اگر اشعه آفتاب به طور مستقيم و مداوم به پوست صورت بتابد، به جاي سالم كردن سبب چين و چروك آن شده، و به زيبايي انسان لطمه وارد مي كند.

 

پروفسور شوسترانگليسي هم به يك آزمايش عجيب و غيرعادي در اين مورد دست زده، و به نتيجه جالبي رسيده است: وي موهاي بدن چهارصد موش سفيد را تراشيده ، و مدت چندين هفته آنها را در معرض اشعه مستقيم آفتاب قرار داده است. درنتيجه پوست بدن آنها به زودي چروكيده شده، و نصف موشها در اين مدت از بين رفته اند.

 

پروفسور شوستر انگليسي و دكتر مارشال ايتاليايي پس از تجربه هاي متعدد و ممتد خود بر عليه برنزه شدن اعلام جنگ داده، و آن را وسيله اي براي پيري زودرس پوست داشته اند.

 

 

2)برنزه شدن


 

درعصرما هدف از برنزه شدن تنها تأمين سلامت جسم نيست. وقتي تابستان فرا مي رسد، عده اي از مردم، مخصوصاً جوانان هوس مي كنند، به موازات تغييراتي كه در لباس و آرايش خود مي دهند، پوست خود را نيز برنزه كنند، و آن را به رخ مردم و دوستان بكشند، و به آشنا و بيگانه ثابت كنند كه آنها مدتي در ساحل دريا و يا استخر روباز به سر برده اند! روي اين اصل آنها مدتي در ساحل دريا و يا استخر رو باز پا مي گذارند، وظيفه خود مي دانند كه خود را بي دريغ به دست اشعه آفتاب بسپارند. بخصوص هنگامي كه فقط يك روز يا چند ساعت به دريا و يا استخرهاي چند ساعته دسترسي پيدا مي كنند قسمت اعظم اين مدت را به روي دريا و يا روي تخت هاي كنار استخر دراز مي كشند، تا با پوستي برنزه به شهر و يا به منزل بازگردند. شايد اگر اين اشخاص از تاثير اشعه خورشيد بر روي پوست و تغييراتي كه در آن مي دهد، با اطلاع بودند، در روش خود تجديد نظر نموده و با اين آتش بازي نمي كردند. من باچشمان خودم سوختگي پا و سرشانه را بارها ديدم و علت آن هم، ندانستن استفاده صحيح از تأثير اشعه خورشيد مي باشد.

 

 

 

 

دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:, :: 20:28 :: نويسنده : مریم

 

 

چند نکته در مورد پخت برنجبرنج خوشمزه‌ تر!


۱) برای اینکه برنج شما سفید شود می‌توانید چند قاشق ماست، داخل ظرف برنج درحال جوشیدن بریزید.


۲) اگر برنج شما بیش از حد معمول جوش خورده بود، می‌توانید ۳-۲ قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید تا برنج شما خراب نشود.

 


برای از بین بردن بوی سوختگی برنج


۱) یک تکه نان روی برنج قرار دهید و موقع کشیدن، نان را بردارید.


۲) یک عدد پیاز را پوست کنده و در داخل برنج فرو کنید پیاز بوی سوختگی را به خود می‌گیرد.

 


برای خوشمزه ‌ترشدن شوید پلو


برای اینکه شوید پلوی شما خوشمزه‌تر شود می‌توانید از ادویه مخصوص پلو که سبزرنگ است و (در عطاری‌ها موجود می‌باشد) استفاده کنید بعد از آبکش‌کردن برنج کمی ادویه لابه‌لای برنج بپاشید.

 


برای خوشمزه‌ تر شدن شیربرنج


اگر می‌خواهید شیربرنج شما خوشمزه‌تر شود، برنج را با شیر خیس کنید. این کار باعث می‌شود که شیربرنج شما خوشمزه‌تر شود.

 


اگر برنج شما بی ‌نمک شد


اگر بر اثر فراموشی برنجتان بی‌نمک شد اصلاً نگران نباشید، موقع کشیدن برنج مقدار مورد نیاز نمک را با مقدار بسیار کمی آب و روغن مخلوط کنید و روی برنج بریزید. با این کار بی‌نمکی برنج شما رفع می‌شود هرگز نمک را مستقیم در روغن نریزید زیرا نمک در روغن حل نمی‌شود.

 


اگر برنج شما شور شد


اگر قبل از آبکش‌کردن برنج متوجه شدید که برنج شما شور شده است موقع آبکش‌کردن برنج آب بیشتر روی برنج داخل آبکش بریزید اما اگر بعد از آبکش‌کردن برنج متوجه شوری آن شدید دیگر چاره‌ای برای برطرف‌کردن شوری آن ندارید. مگر اینکه خورش را بی‌نمک درست کنید.

 


آب برنج برای بچه ‌ها


وقتی می‌خواهید برنج را آبکش کنید یک لیوان از آب آن را بردارید و با یکی دو قاشق ماست مخلوط کنید. این آب برنج درصورتی که شور نباشد برای بچه‌ها خیلی مفید است.

 


از بین بردن بوی نامطبوع برنج


اگر به‌هردلیلی برنج خشک شما بو گرفت برنج را روی یک سطح پهن کنید البته باید حتماً در سایه باشد تا بوی نامطبوع برنج از بین برود زیرا اگر برنج را جلوی نورآفتاب قرار دهید باعث خردشدن برنج می‌شود و برنج حالت خود را از دست می‌دهد و وقتی آن را داخل آب‌جوش می‌ریزید از هم پاشیده می‌شود.

 


پخت برنج برای خانم‌های کارمند


خانم‌هایی هستند که بیرون از خانه کار می‌کنند و وقتی ظهر به خانه می‌آیند، فرصت پختن برنج را ندارند و یا اینکه دوست ندارند از شب قبل برنج آماده کنند. اینگونه افراد از این روش می‌توانند کمک بگیرند: صبح یا شب قبل برنج را آبکش کنند البته کمی آن را خشک بردارند، سپس ته‌دیگ برنج را آماده کرده و برنج را داخل قابلمه بریزند و قابلمه را داخل یخچال قرار دهند، ظهر برنج را کمی آب و روغن دهند و آن را دم کنند تا سالاد را آماده کنند برنج هم دم کشیده است.

 

 

 

دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:, :: 20:22 :: نويسنده : مریم
24626) 8 قانون لباس پوشیدن در محل کار آقایان
درست است که قضاوت از روی ظاهر افراد خیلی کار درست و اصولی نیست ولی این را بدانید که مدیر و همکاران شما برای آشنایی با شما درب ورودی جز ظاهرتان نمی شناسند.
 
 
 
 
 
این مقاله شما را با قوانین مد در محیط کار و صعود از نردبان موفقیت آشنا می کند تا با ظاهری مورد اطمینان و کارآمد در محیط کارتان ظاهر شوید.
 
 
 
 
قانون اول : ورود به یک بخش تازه نیاز به پوشش متفاوت دارد
 
اگر شما مشتاق هستید مدیر اجرایی یک کمپانی شوید در حالی که هرروز با صندل های جلو باز سر کار می روید، بهتر است این پوشش را فراموش کنید.باید در سبک لباس پوشیدنتان تغییراتی اساسی ایجاد کنید . باید خودتان را آماده کنید تا اگر اتفاق افتاد که با یک مشتری مهم به همراه رئیستان در بیرون از شرکت قرار ملاقات دارید، حتی اگر لازم است از یک دوست صمیمی یک ساعت مارکدار ، کراوات گران قیمت و یا یک گوشی لمسی پیشرفته قرض کنید.
 
 
 
 
قانون دوم : چسبیدن به عرف
 
اینکه کدام سبک پوشش برای محل کار شما مناسب است یک الگوی از پیش تعیین شده نیست بلکه بسیار بسیار به شکل سازمانی آنجا بستگی دارد. همه شرکت ها گوگل نیستند تا به ما اجازه دهند تا با هر پوششی که راحت هستید وارد شرکت شوید. ممکن است محل کار شما شرکت بورس یا یک برند با قدمت چندین ساله باشد که مدیران آن پیرمردهایی هستند که ظاهر آراسته و پوشیدن کت و شلوار رسمی شما را به هر چیزی ترجیح می دهند. اما اگر در یک شرکت نوپا با محیطی دوستانه مشغول به کار هستید می توانید از لباس های اسپرت و راحت استفاده کنید، اما به شدت از شلختگی خودداری کنید.
 
 
 
 
قانون سوم : برداشت اول
 
در پست جدیدتان ممکن است شما نگران پذیرفته و جدی گرفته شدنتان توسط همکارانتان باشید . ممکن است شما برای این مقام بیش از اندازه جوان و خام یا پیر و خسته باشید. اگر می خواهید ادراک دیگران را تغییر دهید انتخاب درست سبک لباستان اولین قدم است.
اگر فکر می کنید خیلی جوان هستید سعی کنید مطابق یک فرد بالغ لباس بپوشی، کت و شلوار، رنگهایی با تن های گرم، لوازم جانبی رسمی و به مدل موهای کوتاه و کلاسیک بچسبید.
از طرفی اگر فکر می کنید کمی مسن به نظر می رسید با تغییر مدل مویتان کمی نزدیک به مد روز شروع کنید. هر روز صورتتان را اصلاح کنید و از کت های اسپرت انتخاب کنید. اگر عینکتان خیلی قدیمی شده فکر می کنم زمانش رسیده که با یک مدل به روز جایگزین شود.
 
 
 
 
قانون چهارم : بدون زرق و برق
 
اجتناب کنید از زیورآلاتی مانند انگشتر، گردنبند و یا دستبندهایی که مثل النگو در دست شما می چرخند.تنها زیورآلاتی که مجاز به استفاده از آنها هستید، ساعت مچی و حلقه ازدواجتان است.
 
 
 
 
قانون پنجم : رنگ ها شما را مطمئن می کنند
 
شما می توانید هر رنگی را برای پیراهنتان در محل کار انتخاب کنید به شرط آنکه زرق و برق دار و عجیب و غریب نباشند. اما سرمایه گذاری روی رنگهای رسمی مانند: سفید، مشکی، کبود، سایه روشن بی خطر تر هستند .
 
 
 
 
قانون ششم : این یک تناسب ایده آل است
 
هیچ چیزی بدتر از پوشیدن لباسی نیست که سایز شما نباشد، فرقی نمی کند تنگ یا گشاد باشد.اطمینان حاصل کنید پیراهنتان کاملا فیت شماست و به خوبی عیوب و کاستیهای اندام شما را می پوشاند. حتما قبل از انتخاب نوع کت یا پیراهنتان از خیاط یا کسی که بتواند شما را راهنمایی کنید سوال کنید . شاید ایده او برای اندام شما متناسب تر باشد.
 
 
 
 
قانون هفتم : شمارش معکوس نظافت
 
مهم نیست لباس شما چقدر گران قیمت باشد یا چقدر شما را خوش فرم و جذاب نشان دهد، اگر به خوبی نظافت و پیرایشتان را رعایت نکرده باشید. باید حداقل هر دوماه یکبار بسته به رشد موهایتان به آرایشگاه سر بزنید، هر روز صبح دوش بگیرید و موهایتان را مرتب کنید، هفته ای یکبار ناخن هایتان را کوتاه کنید، مراقب باشید تکه های غذا در لا به لای دندان هایتان گیر نکرده باشد، اگر لازم است یک نخ دندان همراهتان داشته باشید، حتما از دئودورانت مخصوص بدن و زیر بقل استفاده کنید. انتخاب یک ادکلان خوش بو و شیک نشانه خوش سلیقه بودن شماست.
 
 
 
 
قانون هشتم : نکات از قلم افتاده
 
همیشه جوراب تیره رنگ بپوشید، کفش هایتان را برق بیندازید، جیب های کت و شلوارتان را خالی نگه دارید، کیف دستیتان را مثل یک ساک پر نکنید، در ملاقات ها آدامس نجوید و روی میزتان را با پوست تخمه آرایش ندهید.
 
درست است که قضاوت از روی ظاهر افراد خیلی کار درست و اصولی نیست ولی این را بدانید که مدیر و همکاران شما برای آشنایی با شما درب ورودی جز ظاهرتان نمی شناسند.
دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:, :: 11:45 :: نويسنده : مریم

یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, :: 13:32 :: نويسنده : مریم

مواد اولیه :

 

  • مرغ نصف يك عدد
  • سبزي محلي يا جعفري و گشنيز 500 گرم
  • تخم‌مرغ دو عدد
  • لپه يك پيمانه
  • آبليمو به اندازه كافي
  • نمك، فلفل و زردچوبه به ميزان لازم

مرغ ترش

غذاي محلي استان گيلان

طرز تهيه:

غذاي محلي استان گيلان كه بسيار خوشمزه و راحت است.حتما اين غذا را تهيه كنيد و از آن لذت ببريد. ابتدا سبزي را ريز خرد كرده و سرخ مي‌كنيم. همزمان لپه و مرغ را در قابلمه مي‌ريزيم تا بپزد. پس از پختن، سبزي را همراه آبليمو به مرغ اضافه مي‌كنيم.

تخم‌مرغ‌ها را هم زده به مخلوط مرغ مي‌افزاييم. بعد از 10 دقيقه غذا حاضر است

یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, :: 12:44 :: نويسنده : مریم

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دکوراسیون و آدرس kadbano.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 82
بازدید کل : 213747
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1

Alternative content