30 ایده دکوری زیبا برای شروع فصل پاییز !
سبک زندگی

کدوتنبل های پائیزی 



 

با کمی ذوق و سلیقه با استفاده از عناصر طبیعی می توانید زیبائی پائیزی را در خانه تان حس کنید. برای داشتن تصویری منسجم و البته منحصر به فرد می توانید با مجموعه ای از کدو تنبل که تقریبا یک شکل هستند اما در رنگهای مختلف شروع کنید. با برگ و ساقه های درخت انگور می توانید آنها را تزئین کنید. با اضافه کردن یک کلوشه شیشه ای یا پارچ می توانید به میز طبیعتتان ظرافت بیشتری بیافزائید.  




حلقه دستمال سفره بلوطی 


 


 

با گشتی در طبیعت می توانید مقداری از این بلوطهای زیبا را برای حلقه دستمال سفره جمع آوری کنید.برای هر حلقه در نه یا ده عدد از بلوطها سوراخی ریز ایجاد کنید. بلوطها را با عبور دادن یک کش یا نخ قیطان مناسب به هم متصل کنید البته یکی در میان آنها را سروته بگذارید تا زیباتر به نظر برسند. بعد دو سر رشته را به هم گره بزنید و اضافی آن را قیچی کنید. 




آویز تزئینی ذرت 



 

با دسته بندی برگ های ذرت طبق شکل و بستن آنها می توانید آن را از درب کابینت آشپزخانه تان آویزان کنید. برای ایجاد هارمونی بیشتر می توانید ظرفهای شیشه ای حاوی ذرت یا حبوبات را در همان کابینت قرار دهید.




تزئین گلدان رومیزی



 

آیا به دنبال یک وسیله تزئینی ارزان قیمت برای پر کردن گلدان شیشه ای هستید؟ استفاده از دانه های خشک شده همراه با بوته فکر خوبی به نظر می رسد. در این شکل برای تزئین گلدان شیشه ای از دانه های لوبیای سفید استفاده کرده ایم و روی آن هم یک شاخه بوته از میوه های زالزالک کال قرار داده ایم که رنگ زرد زیبایی دارد. می توانید رنگهای مختلف را نیز امتحان کنید.

 


 



میوه های باغ


 


 

می توانید از سیب با رنگ های مختلف برای تزئین طاقچه ها استفاده کنید. با استفاده از گلدانها چینش میوه ها را جذاب تر و هنرمندانه تر کنید. اگر می خواهید تزئینتان تا آخر فصل پائیز دوام بیاورید از میوه های مصنوعی استفاده کنید. 

 




گلچین برگها


 


 

با قرار دادن برگهای زیبای پائیزی در جام های شیشه ای یا گلدانهای مینیاتوری حس لطیف دیدن برگهای رنگارنگ پائیزی را تجربه کنید. برای تغییر در زمینه می توانید یک کدوی تنبل کوچک هم اضافه کنید.


 


 


چیدمان گلهای زیبای فصل پائیز


 


 

از یک ظرف فلزی معمولی می توانید برای کاشت گیاهان این فصل بهره ببرید. در این گلدان می توانید از گیاهان زیبای علف چشمه ،سیکلامن، کروتون و خوشه های گندم بهره ببرید. 


 



موهبت های پائیزی



 

عناصر پائیزی طیف گسترده ای از رنگهای بسیار زیبا و طرح و نقش های متنوعی را ارائه می کند. با تکیه بر این عناصر جذاب میتوانید خوانچه تزئینی(centerpiece) زیبایی داشته باشید. .با یک سینی و چندظرف(مثل آجیل خوری) شروع کنید. در نمونه ای که می بینید ما از ظروف فلزی عتیقه آنتیک و سنتی استفاده کرده ایم تا نمای زیبایی ارائه دهیم. سینی و ظرف ها را با توت های مختلف ، گردو، فندق و بلوط و دیگر میوه ها بچینید. برای درخشندگی و زیبایی بیشتر می توانید بعضی از آنها را با رنگ طلایی یا نقره ای تزئین کنید. 
تذکر: اگر محصول تزئینی شما در دسترس کودکان قرار دارد مطمئن شوید موادی که به کار می برید سمی نباشند.  


 


 



گلدان پائیزی


 

یک دستگیره در قدیمی را می توانید به عنوان یک گلدان پائیزی زیبا مورد استفاده قرار دهید. با قرار دادن گلهای خوشه مانند، مثل  آنچه در عکس می بینید میتوانید گلدان زیبایی بسازید. گلدانتان را با شن پر کنید تا استحکام بیشتری به آن بدهید.  



 


 


سه شاخه پاییزی 




 

به دنبال راههایی برای تزئین وسایل دکوری خریداری شده تان باشید تا چهره های دلخواه به آن بدهید. این سرشاخه های برگ مانند زیبایی که میبینید را با برگهای رنگارنگ پائیزی و بلوط تزئین کرده ایم که رنگ زمینه بسیار زیبایی به قالب آن بخشیده است.

 




دکور بالای شومینه


 


 

اتاق نشیمن تان را با شمایی از رنگهای پائیزی دلپذیرتر کنید. شاخه های باریک و بلند به همراه برگهای خشک شده رنگارنگ درون یک گلدان زیبا روی دکور بالای شومینه واقعا دیدنی خواهد بود.


 


 


 


علامتهای فصلی 


 


 

با هنرمندی خود می توانید تاج گلهای بسیار زیبا از محصولات طبیعی بسازید. حروف الفبایی مورد نظرتان را روی کاغذهای زخیم (مانند مقوا) طراحی کنید و سپس با چسب روی آنها را آغشته کنید، حال می توانید با چسباندن دانه های مختلف و حبوبات ، شاخه های کوچک و سر بلوط حروف را برجسته کنید. در بالای کاغذها سوراخ ریزی ایجاد کنید و با استفاده از یک رشته نخ مناسب آنها را به هم متصل کنید تا شکل یک تاج گل به دست آید، اکنون می توانید این تاج گل زیبا را در پشت درب وروی خانه اویزان کنید. 
تذکر: مراقب باشید مواد خواراکی مورد استفاده در این طرح مورد استفاده خوراکی قرار نگیرد.

 


 


مجموعه ای از محصولات مورد علاقه پائیزی 


 


 

یک صندوق زیبای چوبی برای نمایش دادن بهترین محصولات پائیزی گزینه خوبیست. یک دسته گل داوی،چندتا کدو تنبل تزئینی بانمک و چندخوشه ذرت هم به زیبایی کلکسیونتان اضافه می کند. 


 


 


 


راه پله ای به بهشت به بهشت!


 


 

گلدانهای انبوه داودی رنگ آمیزی مسحور کننده ای به ورودی خانه تان می بخشد. فانوس های کاغذی آویز نیز نمای زیبایی را پدید می آورد. کدوتنبل های سفید تعامل خوبی ایجاد کرده و تاج گل پائیزی نیز جلوه ای دیگر به در چوبی ورودی می دهد. 


 


 


پائیز سپید


 


 

ظروف ساده سفید وقتی با قریحه پائیزی همراه شود هارمونی بی نظیری ایجاد می کند. برگها و کدوهای تزئینی زیبایی پائیزی فوق العاده ای به میز شما خواهد بخشید و می تواند انتخابی عالی برای یک مهمانی شام پائیزی باشد. 


 


 


تزئین پائیزی پنجره


 


 

با تاج گلهای مینیاتوری می توانید نمای زیبایی برای پنجره اتاقتان ایجاد کنید. ابتدا چند محصول پائیزی مختلف جمع آوری کرده سپس شاخه ها را با چسب به هم بچسبانید تا قالب مورد نظر برای تاج گلهای چهارگوش آماده شود. با استفاده از مقوا چند حلقه ببرید و یک روبان هم به آن گره بزنید. حال موادی را که جمع آوری کرده اید با چسب روی مقوا چسبانده و نهایتا به چهارچوب آن متصل کنید. حالا تاج گل زیبایتان را از پنجره بیاویزید.


 


 


کدوتنبل های دکوری


 


 

چند کدوتنبل کوچک خوش رنگ را به دکور خانه اضافه کنید تا حس پائیزی را ایجاد کنید. کدو تنبل های ساده خوبند اما اگر می خواهید جلوه بهتری داشته باشد می توانید طرح های ریزی را متناسب با دکورتان بر روی آنها بکشید.  


 


 


کشتزارهای سرسبز


 


 

با استفاده از گیاهان چمنی تزئینی لباسی زیبا بر تن پلکان خانه تان بپوشانید. دسته های خشک شده را می توانید از فروشگاههای صنایع دستی و تازه آن را از مغازه های گل فروشی تهیه کنید. علف ها را خیلی ساده دسته بندی کنید و با یک لیف نخل به نرده پلکان به صورت یکی در میان ببندید. 


 


 


باغ گل آذین


 


 

چند کدوتنبل کوچک و تعدادی برگ تازه پائیزی را در امتداد یک رشته نخ ببندید تا آویزهای پائیزی زیبایی برای پنجره ها ی اتاقتان داشته باشید. 


 


 


جشن محصول


 


 

با چند روش ساده می توانید تابلوهای خوش آمدگویی پائیزی زیبایی بسازید. یک کدوتنبل کوچک را با چسب روی یک کدوی بزرگتر بچسبانید. عبارت "خوش آمدید "را با چاپگر یا با خطی خوش تهیه کنید. همانند عکس یک روبان را تا زده و روی کدوی بالایی بچسبانید.


 


 


جام پائیزی


 


 

یک جام مفرغی رنگی چیدمان پائیزی خانه تان را تکمیل می کند. سطح براق فلز جلای خاصی به سرشاخه های چیده شده آلوی جنگلی و توت های زینتی می بخشد. 
نکته: قبل از گذاشتن گلها داخل جام میتوانید یک تکه اسفنج از گلفروشی تهیه کنید و در کف ظرف قرار داده و مقداری آب بریزید.


 


 


شمعدانی کدویی!


 


 

با کمی خلاقیت می توانید با استفاده از کدوتنبل شمعدانی های بسیار زیبایی بسازید که تناسب زیادی با فصل پائیز دارند. به اندازه قطر شمع مورد نظرتان سوراخی در بالای کدو ایجاد کنیید . با استفاده از چسب گلسازی چند برگ و میوه پائیزی را در بالای کدو تزئین کنید. شمع را در وسط سرواخ ایجاد شده قرار دهید و روشن کنید تا با نور لرزان خود، نمای زیبایی به شمعدانی پائیزی تان ببخشد. 


 


 


لوسترپائیزی


 


 

ترکیب نور اتاقتان را بدون هیچ گونه دستکاری در سیستم روشنایی تغییر دهید. ابتدا روبان ها را به کدوهایی که از خمیر کاغذ درست شده اند با چسب متصل کنید سپس آنها را از لوستر اتاق آویزان کنید. برای تکمیل کار چند برگ پائیزی زیبا را به سلیقه خودتان در مرکز یا پایه های لوستر بچسبانید. 
تذکر: مواد قابل اشتعال را از تماس مستقیم با لامپ درو نگهدارید.


 


 


گلبند ذرت


 


 

از این گلبند ذرت می توانید در خانه یا خارج آن استفاده نمائید. طناب مورد نظرتان را نیم متر بیش از فاصله ای که مد نظر دارید ببرید. در فواصل مورد نظر سوراخ کوچکی به اندازه قطر طناب باز کنید تا بتوانید انتهای ذرت ها را از داخل آن عبور دهید سپس با چسب گلسازی محکم نمائید. غلافهای ذرت را نیز می توانید به سلیقه خود بین ذرتها روی طناب بگذارید و دو سر آن را به هم بچسبانید تا ثابت شود. 


 


 


حروف برگی بزرگ


 


 

با تک حرف های بزرگ برگی درب ورودی منزلتان را مزین کنید. یک خمیر کاغذ متناسب با کارتان را رنگ آمیزی کرده و بگذارید تا خشک شود.برگهای خشک یا کلاله ذرت را به سلیقه خود روی حرفی که آماده کردید با چسب بچسبانید. یک تکه سیم مفتولی نازک را به شکل آویز درآورده و به پشت حرف بچسبانید تا بتوانید آن را از درب آویزان کنید. 
نکته: اگر درب خانه انه فلزی است به جای چنگک یک تکه آهنربا را به پشت حرف بچسبانید.


 


 


 


کدوتنبل های کوچک


 


 

با استفاده از این محصولات پائیزی منحصر به فرد برجذابیت دکوراسیونتان بیافزائید. یک شاخه درهم تنیده از خرمالو را تهیه کنید و در گلدانی زیبا بگذارید. این گلدان را می توانید روی طاقچه بالای شومینه یا روی قفسه اتاقتان قرار دهید و برای جذابیت بیشتر چند محصول رنگارنگ پائیزی دیگر به همراه چند دسته برگ و علف در کنار آن بیارائید. 


 


 


قاب عکس پائیزی متفاوت


 


 

برای در معرض دید قرار دادن بعضی از عکسهای زیبای خانوادگی تان می توانید از طبیعت بهره بگیرید. چند شاخه زیبا را دسته کنید و با یک رشته نخ مناسب به همراه یک دسته گیاه همیشه سبز ببندید. حال عکس ها را در میان شاخه ها قرار دهید. اگر لازم شد میتوانید عکس ها را به مقدار مقتضی برش دهید. 


 


 


تاج گل پائیزی


 


 

می توانید با خلاقیت و قریحه خود مکانهای غیرمعمولی را برای نمایش محصولات زیبای پائیزی بیابید، مثلا پشت صندلی اتاق نهارخوری.خیلی ساده یک تاج گل پائیزی را با روبانی پهن از پشت صندلی آویزان کنید. این دسته گلی که مشاهده می کنید متشکل است از کوم کوات(kumquats) ، رافیا، بذر گیاه و یک گره پاپیونی زیبا با روبان مخملی.


 


 


نرم و گرم برای پائیز


 


 

با دکوراسیون نرم و گرم به جنگ سرمای پائیزی بروید.به جای استفاده از رومیزی می توانید از پتوهای زیبا استفاده کنید. در این مدلی که مشاهده می کنید ابتدا یک پتوی لحاف دوزی شده استفاده شده و بالای آن یک پتوی زیبای کوچکترقلاب دوزی شده قرارگرفته است .


 


 


گلدان کدویی و گل رز



 

یک کدوتنبل خوش فرم را می توانید تبدیل به گلدانی شیک برای یک چیدمان زیبای پائیزی  کنید. این تزئین به اندازه کافی برای شام جشن شکرگزاری رسمی است اما می توانید برای هر مناسبت دیگری نیز استفاده کنید. این دسته گل زیبا که در آن قرار داده ایم متشکل است از رز زرد، تاج خروس، اکالیپتوس دانه دار و ساقه های تاجریزی(bittersweet).


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 13 مهر 1390برچسب:, :: 13:13 :: نويسنده : مریم

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دکوراسیون و آدرس kadbano.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 108
بازدید کل : 213850
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1